A TV2 nem verte nagy dobra, hogy az Ázsia Expressz- Kibeszélőben műsorvezető cserére, vagyis cserékre lehet számítani az idei évadban, így sokakat meglepett, amikor a jól ismert főcím után nem Ördög Nóra, hanem Dulin Metta és Lakatos Levente köszöntötte a nézőket és persze a stúdióban megjelent párosokat. Ők árulták el azt is, hogy idén a műsor koncepciójának része, hogy hétről hétre más párosok vezetik majd a műsort.
VIA Ripost
Ez is érdekelhet:
Vezetés közben a Tonale szerencsére nem veszíti el azt az élvezeti faktort, amit külső megjelenése is sugall. Bár a technika részben a Jeep Compassból származik, az Alfa egyedi futóművet kapott frekvencia-vezérelt lengéscsillapítókkal, amik kiváló kompromisszumot kínálnak kényelem és sportosság között. A csúcsváltozat, a Veloce felszereltséghez adaptív lengéscsillapítók is járnak, amik külön is állíthatók. Ez jól jön, mivel az alapbeállítás kissé kemény lehet a brit utakon, különösen rosszabb minőségű burkolaton.
A kisebb kerékméretek javíthatják a komfortot, de a 18–19 colos modelleknél is észrevehető az útzaj, amit szélzaj is kiegészít. A kormány könnyű és gyors, ami élénk vezetési élményt biztosít, és a már ismert DNA-módválasztó is megtalálható, amely három üzemmódot kínál: Dynamic (sportos), Natural (kiegyensúlyozott) és Advance Efficiency (elektromos közlekedéshez optimalizált). A plug-in modellnél van külön energiatartalék mód is, amellyel későbbre is el lehet menteni akkumulátorkapacitást.
A gyorsulás tekintetében az enyhe hibrid változat 158 lóerővel 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége 211 km/h. A vezetési élményét azonban rontja a gázreakció késlekedése, ami különösen induláskor vagy előzéskor lehet zavaró. A plug-in hibrid változat 271 lóereje jóval dinamikusabb, 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, bár a végsebessége kicsit alacsonyabb, 206 km/h. Az elektromos hajtás egészen 135 km/h-ig működik, de az átmenet benzinmotorra időnként darabos lehet, különösen erőteljes gyorsításkor.
A fogyasztás és üzemeltetési költségek terén a Tonale első hibridként nyitja az Alfa Romeo villamosított korszakát. Az enyhe hibrid változat 47,9 mpg fogyasztással és 135 g/km CO₂-kibocsátással rendelkezik, amivel a céges adó 32 százalék. A plug-in modell ezzel szemben 217 mpg-re képes és 29–32 g/km CO₂-kibocsátást kínál, ami csak 8 százalékos adókulcsot jelent. Egy rendszeresen töltött plug-in modellel akár 42–50 mérföldet is meg lehet tenni elektromosan, és így jelentős megtakarítás érhető el, különösen céges használat esetén. Ugyanakkor, ha nem töltjük rendszeresen, vagy hosszabb utakra megyünk, a fogyasztás visszaesik kb. 41,5 mpg körülire.