„Sokan találgattátok, vajon ki lesz Rákay Philip társa szeptember 20-án, a Digitális Polgári Körök első országos találkozóján. Most lehull a lepel. A rendezvény másik házigazdája nem más, mint Szabó Zsófi, aki örömmel fogadta el a felkérésemet” – olvasható a miniszterelnök posztjában a Digitális Polgári Körök online felületén.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Discovery Sport kormányzása nem a legkarcosabb a szegmensben, viszont a karosszéria mozgása jól kontrollált, és még szabványos all-weather (minden időjárási) gumikon is kiváló a tapadás. Az automatikusan vezérelt permanens összkerékhajtás bízható tapadást biztosít még csúszós körülmények között is. A megnövelt üléshelyzet és a kiváló kilátás révén magabiztosan helyezheted el az autót az úton. Ugyanakkor mérete néha valóban érezhető, és bár a kilátás előre remek, tolatásnál a szabványos hátsó kamera és parkolóradar nagyon hasznos lehet, mivel a divatos hátsó ablak a vezetőülésből keskenynek tűnik. Ezen segíthet a ClearSight HD hátsó nézet kijelző is, amely a tetőn elhelyezett kamera képét mutatja a visszapillantó tükörbe integrálva, kiváló rossz időben vagy ha a hátsó üléseken ülnek.
A Land Rover igazi előnyt szerez terepen a Jaguar F‑Pace-szel vagy BMW X3-mal szemben: nagyobb a hasmagasság, rövidebbek és magasabban vannak az elő- és utófüggesztések, így meredek lejtők is könnyedén leküzdhetők. A Terrain Response rendszer különböző üzemmódokat kínál – Normal, Mocsár, Homok, Kövek, Hó –, amelyekhez az autó automatikusan igazítja a tapadást, így messzebb juthatsz vele, mint amire a legtöbb tulajdonos gondolna. Ezen felül lejtmenetvezérlő, akár 600 mm-es vízátfolyási mélység, bőséges hasmagasság és kiváló rá– és lelépési szögek is rendelkezésre állnak. Amikor a terep nehézzé válik, a Discovery Sport hagyja versenytársait elbotorkálni.
A motorválasztékban szerepelnek az Ingenium négyhengeres benzin- és dízelmotorok, amelyek bizonyos kivitelekben 48 V-os enyhe hibrid kiegészítést is kaptak. A PHEV változat – a P300e – teljesen elektromos hatótávja akár 38 mérföld (kb. 61 km), 305 lóerős és 540 Nm nyomatékú, így a leggyorsabb Discovery Sport modellez, 0–100 km/h-ra 6,6 másodperc alatt gyorsul. A középkategóriás dízel (D200 MHEV) 8,6 s alatt gyorsul, míg a belépő D165 (elsőkerék-hajtás, manuális) éppen 10,4 s alá kerül. A legtöbb modell összkerékhajtású, és kilencfokozatú automata váltóval érkezik, amely bár nem a leggyorsabb, rendkívül sima váltásokat kínál és a forgatagszámot az optimális tartományban tartja.