Megszűnik Magyarországon a CT- és MR- vizsgálat

A Radiológia szakmai portál szerint az intézkedés miatt a radiológusok új kihívásokkal szembesülnek: ha a rendszer zökkenőmentesen épülne ki, az hosszú távon a hatékonyabb vizsgálatok, modernebb eszközpark és jobb hozzáférés mellett szólna, a betegek közép- és hosszabb távon profitálnának a központosításból; de a már egyébként is hosszú kórházi várólisták rövid távon szinte biztosan növekedni fognak.

Forrás: MSN / FB / EZT

Ez is érdekelhet:

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy egy prémium kategóriás, luxus szabadidő-autónál az is alapvető elvárás, hogy a vezető és az utasok kényelmesen utazhassanak benne, akár hosszabb távon is. Ezen a téren a Range Rover Sport nem okoz csalódást. Az előző generációhoz képest sokat fejlődött a kényelmi szint, ami többek között a Land Rover mérnökeinek köszönhető, akik fejlettebb légrugózást és aktív lengéscsillapítást építettek az autóba. Ezek a rendszerek segítenek abban, hogy az autó nagy tömege ellenére is jól irányítható és kényelmes maradjon, miközben az útegyenetlenségek sem rázkódtatják meg túlságosan az utasokat. Ezen felül bekerült az autóba az aktív zajkioltás technológiája is, amely segít csökkenteni az utastérbe beszűrődő zavaró zajokat. Ez különösen hasznos akkor, ha hosszabb utazásra indulunk, hiszen így a motorhang, a szélzaj vagy az útfelületről érkező zajok kevésbé zavarják az utasokat, és az utazás nyugodtabb, pihentetőbb lesz.

A Range Rover Sport ráadásul nemcsak kényelmes, hanem gyors is. Nagy mérete ellenére meglepően jó menetteljesítményeket nyújt. Már az alapváltozatnak számító D250-es modell is képes 7,3 másodperc alatt elérni a 100 km/h-s sebességet, ami egy ekkora SUV-tól figyelemre méltó eredmény. Ha valaki még nagyobb teljesítményre vágyik, választhatja a D350 jelű dízelmodellt, amely 345 lóerős motorral rendelkezik, és mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul százra – ez már olyan sebesség, amit korábban inkább sportos, kis méretű autóktól (hot hatch) lehetett elvárni. Manapság egyre többen választanak elektromos autókat, és a dízelmotorok kezdenek háttérbe szorulni, mégis nehéz lenne elmenni a D300-as változat mellett, amely 296 lóerős teljesítményével kiváló egyensúlyt kínál a gyorsaság és a takarékosság között. Ez a változat 6,1 másodperc alatt gyorsul fel százra, ami már több mint elég a legtöbb vezető számára, és közben még gazdaságosan is működik, különösen akkor, ha gyakran utazunk hosszabb távokon, például autópályán.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük