Új szabály lép életbe a laborvizsgálatoknál: az orvosoknak az EESZT-ben ellenőrizniük kell, indokolt-e a vizsgálat ismétlése. Bár ez a hatékonyságot növelné, sok orvos szerint csak plusz adminisztrációt és nehézkes ügyintézést jelent. „A kormány a Magyar Közlönyben megjelent módosítás szerint finanszírozási eszközökkel kívánja elősegíteni az e-beutalók használatát. Azonban a plusztámogatás helyett szankciókat vezetnek be: Az egészségügyi szolgáltatók finanszírozási összegéből 10 százalékot, de legfeljebb 1000 forintot vonnak le, ha nem elektronikus beutalót használnak, vagy ha az adatokat nem rögzítik az EESZT-ben.” – írja a Blikk
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
Ohajtott utazások és autópályás vezetés során az autó „nagykocsi‑érzést” kelt: stabil, kifinomult és bizalomgerjesztő. Bár a teljesítményest esés tapasztalható 60 mph felett, még így is bőven van tartalék ahhoz, hogy rendesen haladjunk. Az út‑ és szélzaj meglepően alacsony egy ilyen méretű autónál. Egy kis hiány érzését okozza a fékpedál alacsony sebességnél, mivel a regeneratív fékezés néha hirtelen kapcsol be, ami városi forgalomban több koncentrációt igényel, de ez a használat során javul.
A hatótáv, töltési és üzemeltetési költségek terén az 5‑ös színt hoz. Az erőforrás hatékony, az elhasználódási értékek várhatóan erősek, és a járműadó is alacsonyabb azoknak, akik elektromos autóval közlekednek. A nagyobb akkumulátorral szerelt változat akár 100 kW DC‑s töltési teljesítményt is tud, bár a gyakorlatban 80‑kW közelében tapasztalták, amikor az akkumulátor hozzávetőlegesen 30 százalékon volt. A kisebb, 40kWh‑s akkumulátorú modell legfeljebb 80 kW‑ig tölt gyorsan, az otthoni váltóárammal való töltés viszont hosszabb ideig tart, mint a nagyobb változatnál.
A beltéri kialakítás vonzó és alaposan kidolgozott, bőséges tech‑felszereltséggel; az utastér rengeteg retró inspirációt hordoz, de a formák, a színek és az anyagok modern megoldásokkal párosulnak. A műszerfal borítása szövetes, az ülések formája és bizonyos részletek a hetvenes évekbeli első Renault 5‑ösből merítenek; a nagyméretű ajtós és szélvédési kilátás kicsit korlátozott, de az anyaghasználat általában jó, az alsó, kevesebb kézhez eső pontokon keményebb műanyagokat alkalmaztak. Az infotainment rendszer erős, Google‑alapú navigációval, okos menükkel és gyors válaszidőkkel; a hangrendszer is figyelemre méltó a kategóriában. Az ülések kényelmesek elöl, hátul viszont láb‑ és fejtér tekintetében szűkösebb, mint a nagyobb autóknál, de nincs középső alagút a hátsó lábtérben, ami segít különösen az utasok elhelyezésénél. Az öt ülés mindegyik modellnél adott, az Isofix rögzítési pontok az első és hátsó külső üléseken is jelen vannak.