Ezeknek az időseknek sürgősen le kell adniuk a jogosítványukat!

Bár az autózás kulcsfontosságú lehet az időskori szabadság és önállóság megőrzésében, a biztonság mindenek felett áll. Ha valaki úgy érzi, hogy képességei megkoptak, vagy egészségi állapota nem teszi lehetővé a biztonságos vezetést, felelőssége abbahagyni a közlekedést. – írja az origo

VIA Origó

Ez is érdekelhet:

A túlkormányzás felengedése kanyar közben az orr súlypontját segít tovább befordítani, és ez az egész dinamikát nagyban fokozza. Az egyenesben produkált lenyűgöző gyorsulás pedig tovább erősíti azt az érzést, ahogy egy kanyarból kilépve az Ioniq 5 N már robog a következő felé. A gázreakció azonnali, de a pedál útja elég ahhoz, hogy tisztességesen adagolhassuk.

Hogy mindez hogyan áll össze anélkül, hogy a rugózás teljesen kompromittálódna, az még inkább lenyűgöző. Természetesen a három futómű‑beállítás közül a két feszesebb nem ideális a mindennapi használatra – bár még ezek sem válik túl durvává –, de a legnyugodtabb beállítás is kiemelkedően kontrolált, kiegyensúlyozott és jól eltalált egy kanyargós országúton. A Hyundai sokkal kényelmesebben viselkedik, mint a Ford Mustang Mach‑E GT, de kissé kevésbé finoman dolgozik az úthibákon, mint az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Többnyire az Ioniq 5 N remekül leplezi, hogy 2,2 tonnát nyom, de van egy pont, ahol a fizika nem enged: a fékezések alatt. Erős féktárcsák ide vagy oda, a hirtelen megállás kissé ijesztő élmény lehet, és több bizalommal vezetnénk, ha a fékpedál kezdeti súrlódása valamivel gyorsabban ébredne.

Magasabb sebességnél a jármű súlya, szélessége és stabilitása mind az Ioniq 5 N javára válik. Egy autópályás utazás, ahol van hely és lehetőség nyugodtan haladni, sokkal nyugodtabb élmény; a belső tér tágas, és az egész autó megbízhatóan viselkedik hosszabb távon is.

Teljesítmény‑adatok szempontjából az Ioniq 5 N két elektromos motorral rendelkezik az 800 voltos rendszerben: az első 223 lóerőt ad, a hátsó 378 lóerőt, és ezek együttese teszi ki a maximális teljesítményt. Az overboost gomb aktiválásakor a kombinált teljesítmény 641 lóerőre, nyomatéka 740 Nm‑re ugrik, melyet mind a négy kerékre továbbít, így az autó 0‑62 mérföld/órára (kb. 0‑100 km/h) 3,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 161 mérföld/óra (kb. 259 km/h). Ez jóval meghaladja a normál Ioniq 5‑ökét.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük