A program kifejezetten az 5 ezer főnél kisebb településeken élők számára érhető el. A támogatásra azok a nyugdíjasok jogosultak, akik öregségi, özvegyi, rokkantsági, rehabilitációs vagy más hivatalosan elismert ellátásban részesülnek, és legalább 50%-os tulajdoni hányaddal rendelkeznek az érintett ingatlanban. További feltétel, hogy az állandó lakcímük is ugyanebben a házban legyen. A támogatás rendkívül sokféle felújítási célra felhasználható: nyílászárók cseréjére, tetőfelújításra, szigetelésre, fürdőszoba korszerűsítésére, a fűtésrendszer modernizálására, klímaberendezés telepítésére, de akár erkélyek és teraszok megújítására is. A konstrukció utófinanszírozásos formában működik, vagyis a költségeket a munkálatok befejezése után lehet elszámolni és visszaigényelni.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Clio vezethetősége kiemelkedő a szuperminik között, és a kormányzása jól súlyozott, közvetlen. Az autó remekül kezelhető a kanyarokban, miközben még a nagyobb sebességnél is kényelmes és csendes marad. A sportos ülések, különösen a felső Esprit Alpine felszereltségnél, segítenek megakadályozni, hogy az utasok a gyors kanyarokban elcsússzanak, de azok számára, akik szélesebb testalkattal rendelkeznek, esetleg kényelmetlenek lehetnek. Az alapvető 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor 89 lóerőt és 160 Nm nyomatékot biztosít, ami lehetővé teszi, hogy az autó 12,2 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/h-ra, és elérje a 112 km/h végsebességet. A hibrid változat, a Clio E-Tech egy 1,6 literes négyhengeres benzinmotort és két elektromos motort kombinál, amelyek összesen 143 lóerőt és 205 Nm nyomatékot kínálnak. A hibrid változat 9,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, ami már dinamikusabb gyorsulást eredményez, de az automatikus váltó néha lassan vált, és az élmény nem annyira zökkenőmentes, mint más hibrid modelleknél.
A Clio különböző hajtásláncokkal választható, és míg az alapmodell 1,0 literes benzinmotorral van felszerelve, a hibrid változat jelentős üzemanyag-megtakarítást kínál. Az alapmodell fogyasztása akár 54,3 mpg is lehet, míg a hibrid modell akár 67,3 mpg-t is elérhet, bár a valós tesztelés során 55,2 mpg-t sikerült mérni. Az E-Tech hibrid rendszer nem plug-in hibrid, így az autó nem képes hosszabb távon tisztán elektromos üzemmódban haladni, de a Renault szerint a városi forgalomban akár 80%-ban is képes tisztán elektromos üzemmódban működni.
A Clio nemcsak az üzemanyag-megtakarítás szempontjából kiemelkedő, hanem az alacsony CO2-kibocsátásával is, amely a hibrid modell esetében 96-97 g/km körül mozog. Az autó adózási szempontból is kedvező választás, mivel a hibrid modell alacsonyabb adókulcsot élvez, mint a benzinmotoros változat, és a cégautó adózás szempontjából is előnyösebb.