Az első közvélemény-kutatások alapján az 50 év feletti lakosság körülbelül 58%-a támogatja a kötelező szűrést, míg 27% inkább elutasítja, főleg az „ál/ami bel/sz/lás” és a „ké/yszer” miatt. Neked mi a véleményed?
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
A váltó működése sajnos az utazási komfortot is befolyásolja, különösen akkor, ha összehasonlítjuk a konkurencia – például a Skoda által kínált – duplakuplungos DSG rendszereivel. A Koleos CVT-je induláskor hajlamos túl gyorsan felpörgetni a motort, miközben a dízel erőforrás hangja kellemetlenül durva, morajos. Ez nemcsak akusztikai szempontból zavaró, hanem a gázpedál reakcióidejét is meghosszabbítja: a vezető lenyomja a pedált, de az autó csak kis késéssel kezd reagálni, mivel a rendszer láthatóan gondolkodik, hogyan is kezelje az elvárt teljesítményt és fordulatszámot.
Fontos azonban megjegyezni, hogy bár papíron gyors az automata változat, a valóságban kissé lustának érezhető az indulás – a fokozatmentes váltó karakteréből adódóan a motor fordulatszáma előbb megemelkedik, mielőtt az autó ténylegesen gyorsulni kezdene. Ez a tipikus CVT-érzés nem mindenkinek nyeri el a tetszését, különösen azok számára, akik szeretik a közvetlenebb, mechanikusabb gyorsulást.
A Renault Koleos ára első pillantásra talán kissé magasnak tűnhet a közvetlen vetélytársakhoz – például a Skoda Kodiaqhoz – képest, azonban ha figyelembe vesszük az autó rendkívül gazdag felszereltségét, a különbség már nem is olyan drámai. A Koleos többek között fejlett vezetéstámogató rendszereket, prémium belső anyaghasználatot, valamint kényelmi extrák széles skáláját kínálja alapáron, amelyek más márkáknál felárasak lennének.