November 1-jétől 1,6 %-kal nőnek a nyugdíjak, ami az év eleji 3,2 %-os emelést egészíti ki. Az átlagnyugdíj most kb. 245 ezer forint, így a növekmény néhány ezer forinttól akár több tízezerig is terjedhet. A magasabb nyugdíjaknál a havi plusz 9-10 ezer forint mellett egyszeri korrekció is járhat. A kisnyugdíjasoknál viszont sokszor csak pár ezer forint lesz az emelés.
ENNYIT KAPNAK A KISNYUGDÍJASOK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Amikor teszteltük, a 138 lóerős 1.8-as motor 9,4 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, ami arra utal, hogy némileg elmarad a hivatalos 9,1 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulási idejétől.
Nem sok mindenről van szó: csak nyomd a gázt, és indulj. Nem egy biztatóan hangzó motor, és teljes gázzal a CVT-re jellemző magas fordulatszámon bőg, de a zajszigetelés megfelelő, és alkalmankénti fröcskölés esetén sem túl megterhelő. A 2.0-hoz hasonlóan a teljesítmény a tipikus mindennapi használatra tökéletesen megfelelő. Pörgés közben a legjobb.
A Toyota hibrid hajtásláncának van néhány figyelemre méltó furcsasága. Van ugyan „EV” gomb, de az autó tisztán elektromos képességei annyira korlátozottak, hogy sokkal jobban jársz, ha csak a számítógépekre bízod a döntést. Aztán ott van a regeneratív fékezés. Ellentétben azzal, amit más autóknál elvárnánk, a sebességváltó kar B üzemmódja nemcsak a regenerációt növeli, hanem a motort is beindítja a motorfék biztosításához. Ez egyszerűen a lejtőkön való lejtmenetre szolgál, nem pedig a gazdaságos vezetésre. A Corolla a TNGA platformra épül, amely a Toyota modellkínálatának nagy részét képezi, és amely bizonyítottan képes hatékony és kellemes vezethetőségű autók létrehozására. A Corollának kétségtelenül minden megvan ehhez. Elődjéhez képest 10 mm-rel alacsonyabb a súlypontja, és 60%-kal merevebb a karosszériája. Többlengőkaros hátsó tengellyel rendelkezik, ami meglehetősen szokatlan a ferdehátú kategóriában.
A dizájn dinamikus és letisztult anélkül, hogy távolról is megosztaná a közönséget. Az alja talán a régi Renault Mégane stílusában kiáll , de 40 mm-rel hosszabb, 30 mm-rel szélesebb, de 25 mm-rel kevésbé magas, mint az autó, amelyet leváltott – és kisebb túlnyúlásokkal – az arányok adottak. Méretét tekintve pont a szegmens közepén helyezkedik el, valamivel hosszabb, mint egy Volkswagen Golf, de jóval rövidebb, mint a legújabb Honda Civic .
Amikor a Toyota 2023-ban megújította a Corollát, néhány új keréktárcsát és áttervezett fényszórót vezetett be. A magasabb felszereltségi szinteken ezek adaptív LED-esek lettek J alakú nappali menetfénycsíkkal. A legfontosabb változások az infotainment rendszert és a mechanikát érintették.
A 2025-ös modellévre a Toyota további kisebb frissítéseket hajtott végre a Corollán. Új fényezési opciót (egy mélyvöröst, Metal Oxide-ot) hozott létre, fényes fekete visszapillantó tükörházakat minden felszereltségi szinten, új műbőr belső kárpitot és csökkentette az autó 2,0 literes benzin-elektromos hibrid rendszerének teljesítményét.