A párt 20 ezer új idősotthoni férőhely létrehozását is tervezi, részben piaci, részben szociális alapon. Az elképzelések szerint ehhez állami és önkormányzati üres épületeket használnának fel, a program pedig mintegy 13 ezer munkahelyet teremtene, főként vidéken. Az otthonápolási díj 50 százalékos emelése további több tízezer embert érintene. A sajtótájékoztató végén Magyar Péter azt is bejelentette: kormányra kerülésük esetén megnyitnák az ügynökaktákat, hogy elégtételt adjanak az áldozatoknak és tisztább képet adjanak a rendszerváltás körüli eseményekről.
VIA Eztnezd
Ez is érdekelhet:
Minden elméleti komplexitása ellenére ez a hibrid hajtáslánc a gyakorlatban egészen jól működik. Mivel a motor legtöbbször csak egy generátort hajt, az elektronika által megfelelőnek ítélt fordulatszámon foroghat.
Ennek eredményeként néha CVT-ként viselkedik, néha pedig úgy tesz, mintha többsebességes sebességváltója lenne. Az esetek többségében egyszerűen nem is veszed észre. A villanymotor rengeteg nyomatékot bocsát ki, így ritkán van okod 30%-nál nagyobb gázt használni, ami azt jelenti, hogy a motor állandó fordulatszámon tud járni, és egyszerűen nem hallod.
Ha mégis ki kell használni a teljes teljesítményt és padlógázt kell nyomni, a Civic 7,8-8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, felszereltségi szinttől függően. A motor kissé búgni fog, de ez nem szokatlan.
Van néhány apró furcsaság. Vannak fülek a kormányon, de ezek a regeneratív fékezés szintjét szabályozzák, nem pedig a szimulált fokozatok közötti váltást. A fékpedál szépen progresszív. A menet- és hátrameneti fokozatokat a középkonzolon található gombok segítségével választhatjuk ki. Ezek rendben működnek, de egy kar, mint amilyen egy Toyota Corollában található, könnyebben kezelhető. A Civic teljes mértékben kihasználja az egyszerű, alacsony ferdehátú jellegét. Nagyon jó vezetni.
A kormányzás mesterkurzus abban, hogyan kell gyors és érzékeny kormányművet beállítani anélkül, hogy egy átlagos családi autóhoz képest túlságosan kapkodó lenne. Mindössze 2,2 fordulat van a két fokozat között, de nagyon intuitívnak érződik. A T-elágazások leküzdhetők anélkül, hogy levenned a kezed a kormányról, és az autó jól beáll az autó középpontjába.
Kevésbé érződik és kapsz visszajelzést a kormányon keresztül, mint egy Corollában, de pontos. A Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsoknak köszönhetően, amelyek gyanúsan sportosak egy hibrid ferdehátúhoz képest, a Civic tapadása is nagyon jó.
Meglehetősen kemény és laposan kanyarodik, de a rugózás nem sokat szenved. A durva felületeken való hangszigetelés nagyon jó a kategóriájában, és az utastér autópályán is meglehetősen csendes marad. Ha van egy kritikai pont, az az, hogy a felfüggesztés rugóútja hiányzik a leggöröngyösebb B-utak kisimításához, és kissé hullámos lehet.