A sportoló hangsúlyozta: a közösség ereje számára mindig kulcsszerepet játszott, és ezt a szellemiséget kívánják továbbvinni a most létrejött szerveződésben. „A bajtársiasság azt jelenti, hogy számíthatunk egymásra, amikor igazán nagy a tét. És ma nagy a tét” – fogalmazott. Hite szerint a Bajtársak DPK képes lesz összehozni mindazokat, akik készek összefogni Magyarországért és a biztonságért. Felszólalása nagy visszhangot váltott ki, a résztvevők közös felelősségvállalásra buzdítva egymást a rendezvény végén.
VIA Metropol
Ez is érdekelhet:
Az EV3-at nagyon különböző éghajlatokon vezettük: egyszer egy hideg hét folyamán az Egyesült Királyság télében, egy másik, sokkal melegebb élményen pedig Dél-Koreában. Ezek a túrák rávilágítottak arra, hogy a hőmérséklet mennyire befolyásolja az autó hatótávolságát; egy brit hideghullám alatt 3,3 mérföld/kWh értéket értünk el, ami a nagy hatótávolságú modell esetében 270 mérföldes valós hatótávolságot jelent. Ez magában foglalja a használt bőséges fűtés energiafogyasztását, és a hatékony hőszivattyú hiánya a csúcsmodell kivételével minden modellben kétségtelenül kedvezőtlen hatással volt. Ha enyhíteni szeretné az utastér fűtésének hatásait, hőszivattyút kínálnak, de csak opcióként a csúcsmodell GT-Line S modellhez. Ez körülbelül 900 fonttal növeli az autó árát. De Dél-Koreában, a 20 fok körüli hőmérsékletben 4,6 mérföld/kWh fogyasztást mértünk, ami több mint 160 kilométerrel növelte a hatótávolságot. Az időjárástól függetlenül ennek a Kia modellnek a hatótávolsága a legjobbak közé tartozik egy ilyen méretű és árú autóhoz képest.
Hivatalosan a hosszabb hatótávolságú, 81,4 kWh-s akkumulátorral rendelkező EV3 127,5 kW-tal töltődik, ami nagyjából átlagosnak számít ebben a kategóriában. A töltési sebességtesztünk során azonban azt tapasztaltuk, hogy körülbelül 20 percig képes fenntartani ezt a töltési sebességet, ami alatt 50 százalékos töltöttséget biztosít az akkumulátornak. Ez alátámasztja a gyártó állítását, miszerint a 20 és 80 százalékos töltöttségi szint közötti feltöltés körülbelül 30 percet vesz igénybe. Ezután a csúcstöltési sebesség jelentősen csökken, bár a 80-ról 100 százalékra való 28 perces töltési idő biztosan nem volt a legrosszabb a teszten. Azt tanácsoljuk, hogy szükség esetén 80 százalékos töltöttségi szint körül húzza ki a konnektorból a csatlakozót, és folytassa a következő töltőponthoz, hogy időt takarítson meg.
A standard 58,3 kWh-s változat lassabb csúcstöltési sebességgel rendelkezik, így a kisebb akkumulátor-kapacitás ellenére is körülbelül 30 percbe telik, amíg 20%-ról 80%-os töltöttségi szintre feltöltődik. Az elektromos hajtáslánc minden bizonnyal vonzó választássá teszi az EV3-at a céges autóval közlekedők számára, és a háromszázalékos természetbeni juttatás (BiK) adósávba is beilleszkedik.
Az elektromos járművek tulajdonosai már nem élvezhetik az útadó (VED) alóli mentességet , de az elektromos járművek legalább egy jelentős része a 40 000 fontos küszöb alá esik, és így elkerüli a luxusautó-adó felárat. A nagyobb akkumulátorméretű felszereltséggel rendelkező, kedvelt GT-Line modellünk 625 fontos metálfényezéssel is megrendelhető, mert a P11D ár (az első évi 10 fontos regisztrációs díj és az 55 fontos regisztrációs díj előtti ár) éppen hogy ebbe a küszöbbe esik. A csúcskategóriás GT-Line S azonban meghaladja ezt a határt, így a jármű második adófizetésétől kezdve a hatéves koráig évente további felárat kell fizetni a VED standard mértékén felül.