Mától ellenőrzik! Ha így rakja ki a kukát, NEM viszik el!

Ugyanakkor a szigorítások mellett kedvező újdonságokat is bevezetnek. Mobil hulladékudvarok segítik majd a kisebb településeken élőket, így helyben adhatják le a nagyobb vagy speciális hulladékokat, például elektronikai eszközöket vagy veszélyes anyagokat. Évente legfeljebb 16 gumiabroncsot és 600 kilogramm lomot lehet leadni, az építési törmelék viszont fizetős lesz. A MOHU szerint mindez hozzájárul a környezeti terhelés csökkentéséhez, az újrahasznosítás hatékonyságának növeléséhez, valamint a felelősebb szemlélet kialakításához, amelynek betartása hosszú távon mindenkinek az érdeke.

VIA MSN

Ez is érdekelhet:

A GR Yarist nem azért építették, hogy a könyvelőknek tetsszen; és a GR Suprával vagy a GT86-tal ellentétben a Toyotának nem volt másik gyártója, amellyel megoszthatta volna a fejlesztési költségeket – ami minden bizonnyal fenomenális lehetett.
Először is, a modellt egy új Toyota Gazoo Racing gyártóüzemben építették Japánban, egy egyedi, újonnan tervezett platformra építve.
Ez gyakorlatilag a Toyota GA-B és GA-C architektúráinak hibridje volt, amelyet kifejezetten úgy terveztek, hogy lehetővé tegye egy kifinomultabb, kettős lengőkaros hátsó felfüggesztés beépítését, amely kiegészíti az első MacPherson rugóstagokat, és helyet ad a hajtott hátsó tengelynek.
Ha már erről beszélünk, a saját fejlesztésű GR-Four összkerékhajtási rendszer közel két évtized után volt a Toyota első ilyen rendszere.

A könnyűsúlyú, elektronikusan vezérelt rendszer a kiválasztott vezetési módtól függően változó mennyiségű nyomatékot tudott elosztani a tengelyek között.
Az alapértelmezett első-hátsó megosztás 60:40 volt, Versenypálya módban 50:50, Sport beállításban pedig 30:70 arányban. És ami meglehetősen hihetetlen, de ha behúztad a kéziféket, a hátsó féltengelyek automatikusan leoldódtak.
A turbófeltöltős 1,6 literes benzinmotor szintén új volt, és a WRC2 előírásainak megfelelően fejlesztették ki.
Kissé túl kicsi, 258 lóerős és 320 Nm nyomatékú (hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül leadott) motorjával ez volt a sorozatgyártású legerősebb háromhengeres motor. A Toyota azt is állította, hogy ez a legkönnyebb és legkompaktabb 1,6 literes turbóegység a piacon.
A Toyota WRC csapatának különös beleszólása volt a GR Yaris karosszériájába. A standard Yarisszal ellentétben ez egy háromajtós modell volt, mivel ez a forma jobban megfelelt a raliversenyzésnek, és könnyebben befogadta a további aerodinamikai berendezéseket.

A tetővonal akár 95 mm-rel alacsonyabb lett, hogy maximalizálja a leszorítóerőt és az aerodinamikai hatékonyságot.
Tudatos erőfeszítéseket tettek arra is, hogy a GR Yaris a lehető legkönnyebb legyen. Az ajtók gyártásához, valamint az újratervezett csomagtérajtóhoz és hátsó lökhárítóhoz széles körben használtak alumíniumot.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük