Szénipari szerkezetátalakítási támogatás 31,- Ft Kedvezményes árú villamos energiai támogatás 19,- Ft Összesen: 50,- Ft Átviteli-rendszerirányítási díj 89,- Ft Rendszerszintű szolgáltatás díj 66,- Ft Elosztói forgalmi díj 1 1.341,-Ft Elosztói veszteség díj 648,-Ft Menetrend kiegyensúlyozási díj 78,- Ft Összesen: 2.222 FtMég nincs vége, de egy villanyszámlában ez a „menetrend kiegyensúlyozási díj”, figyelemreméltó kreativitásra vall, ezért érdemes egy kicsit megpihenni. Továbbá: Elosztói alapdíj 150 Ft Összesen: 2 372 Ft Na már most, ha az áramdíjhoz (3.218,- Ft) hozzáadjuk ezt a többit (2.372,- Ft), akkor 5.590,- Ft jön ki, amihez még a 20 % ÁFA jön + 50 Ft AHK ( rejtély, hogy ez meg micsoda???? ) és máris megkapjuk a villanyszámla 6.758,- Ft-os végösszegét! Ha valaki meg tudja mondani.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Amennyiben azonban gyakran utazunk teljes létszámban vagy terhelve, esetleg rendszeresen vontatunk, akkor érdemes elgondolkodni a nagyobb teljesítményű, 134 lóerős dízel kivitel választásán. Ez már nagyobb forgatónyomatékot kínál, ami hasznos lehet ilyen helyzetekben. Viszont a különbség a napi használat során nem feltétlenül érezhető, különösen mivel a Carens nem sportos vezetésre hangolt modell. Ez az erősebb változat kézi váltóval 56,4 mpg (kb. 5,0 l/100 km) fogyasztással és 132 g/km CO₂-kibocsátással bír, míg automata váltóval már csak 46,3 mpg (kb. 6,1 l/100 km) és 159 g/km, tehát a magasabb teljesítmény némileg megnövelt fogyasztással és károsanyag-kibocsátással jár.
A kínálatban szerepel továbbá egy 133 lóerős, 1,6 literes benzinmotoros változat is, amely bár nem különösebben dinamikus (kissé „gyenge”, különösen terhelten), cserébe csendes és finoman jár. Ez a motor 44,1 mpg (kb. 6,4 l/100 km) átlagfogyasztással és 149 g/km CO₂-emisszióval rendelkezik – ismét nem kiemelkedő értékek a kategóriában, de ha valaki alacsony éves futásteljesítménnyel használja az autót, akkor a benzines verzió költséghatékonyabb lehet, hiszen a dízelek felára és magasabb karbantartási költségei csak nagyobb futásnál térülnek meg igazán.