A Nyugdíjasok Országos Érdekvédelmi Egyesülete (NYPOE) szerint viszont igazságosabb lenne, ha az így megmaradó, mintegy 20 milliárd forintos összeget újra a legkisebb jövedelmű idősek kapnák. Az érdekvédelmi szervezet azt javasolja, hogy karácsony előtt osszák ki a pénzt annak a több mint 442 ezer embernek, akiknek nyugdíja vagy ellátása januárban nem érte el a 140 ezer forintot. Számításaik szerint ez fejenként akár 45 ezer forint egyszeri juttatást is jelenthetne, de már 30 ezer forint is óriási segítség lenne az alacsony nyugdíjúaknak az ünnepek előtti nehéz hónapokban.
VIA economx
Ez is érdekelhet:
Mire a 2023-as tesztünket írtuk, az Ioniq 5 infotainment érintőképernyője kezdett kissé elavultnak tűnni: nem volt home gomb, némi késleltetési probléma, nem volt vezeték nélküli funkció az Apple CarPlay és az Android Auto számára, és hiányoztak a fűthető ülések könnyen hozzáférhető kezelőszervei.
A 2024-es modellfrissítés során a Hyundai egyértelműen megszívlelte ezeket a kritikákat, és mindegyiket kiküszöbölte. A képernyő újabb, korszerűbb grafikát kapott, valamint továbbfejlesztett feldolgozási teljesítményt, így gyorsan reagál a bökdösésre és a pöccintésre. A frissítés a műszerfal furcsa grafikáját is hagyományosabb, de letisztultabb alternatívákkal váltotta fel.
A fizikai gyorsbillentyűk sora megmaradt, és most egy új gomb is található, amely a kezdőképernyőre visz. Mint korábban, két „csillag” gomb található, egy a műszerfalon és egy a kormánykeréken, és ezek számos funkció gyorsbillentyűjeként programozhatók.
2024-től már nincs szükség vezetékre a töltéshez vagy az Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozáshoz. A régi USB-A portokat USB-C portokra cserélték. Az Ioniq 5 ebben a részben vagy meglehetősen jellegtelennek, vagy meglepően gyorsnak nevezhető, attól függően, hogy melyik verziót vásároljuk. A szerény teljesítménynövekedés ellenére a középkategóriás, egymotoros modellünk most már jelentősen gyengébb, mint egy hasonló Polestar 2 , és még gyengébb, mint egy egymotoros Tesla Model Y – így némi versenyhátránnyal indul. De a működési módjából ítélve ezt soha nem gondolnánk.
2023-ban egy 225 lóerős, 77,4 kWh-s változatot teszteltünk teljesítmény-teszten, és egy hideg napon a tesztpályán a tesztautónk teljes erővel simán, de elég gyorsan elindult álló helyzetből, anélkül, hogy a kipörgésgátló felborult volna. 7,5 másodperc alatt elérte a 100 km/órás sebességet, ami néhány tizeddel elmarad a Hyundai hivatalos 0-ról 100 km/órás gyorsulási állításától. Egy egymotoros Polestar 2 most 6,0 másodperc alatti esélyt kínál ugyanezen az úton, és a 48-110 km/órás „autópálya-behajtós” gyorsulási teszten másfél másodperccel gyorsabb, mint ez a Hyundai.
Bár gyorsabb utazósebességnél vannak olyan időszakok, amikor az Ioniq 5 úgy érzi, hogy egy kicsit több teljesítményre lenne szüksége, az esetek többségében kellő erővel gyorsul fel. A frissített 84 kWh-s modell nagyobb akkumulátora némileg megnöveli a súlyt, és így 0,2 másodperccel lerövidíti a 0-ról 100 km/órára gyorsulás idejét, bár ez nem igazán változtat az összképen.