„Eddig úgy volt, hogy aki januárban véletlenül baleset vagy természetes halál következtében meghalt, annak a hozzátartozói januárban még megigényelhették a 13. havi nyugdíjat. Az új változtatással ez megszűnt” – fogalmazott Hartman János, aki szerint jó lenne valamilyen formában visszahozni a januári jogosultságot azok számára, akiket ekkor ér veszteség!
Forrás: MSN / FB
Ez is érdekelhet:
A PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) hajtáslánc a Stellantis csoport legújabb fejlesztése, amelyet a jövőben számos márkánál és modellnél is alkalmazni fognak. Ennek része egy 1.6 literes benzinmotor, egy 123 lóerős villanymotor, egy hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó, valamint egy 18 kWh-s akkumulátorcsomag. A rendszer összteljesítménye 192 lóerő, ami elegendő dinamikát biztosít a C5 Aircross méretéhez és tömegéhez. Az elektromos hatótáv a valóságban is elérheti a 70 km-t, ami a legtöbb napi ingázásra bőven elegendő.
A hajtáslánc teljesítmény szempontjából korrekt, a benzinmotor és a villanymotor közötti átmenetek pedig észrevétlenül zajlanak – kivéve, ha hirtelen padlógázt adunk, mert olyankor érezhető némi rántás vagy bizonytalanság. A rendszer azonban nyugodt, normál tempójú használat során kellemes társ, és meglepően erős benyomást kelt.
Ami viszont kevésbé kellemes, az a motor és a hajtáslánc általános kulturálatlansága. A zajszint, a rezonancia és az összhang hiánya miatt az autó hangulatában inkább egy dízelautóhoz hasonlít – ami ironikus, tekintve, hogy a Citroën ezzel kívánja kiváltani a dízeles opciókat. Egyszóval: működik, de lehetne kifinomultabb is.