„A munkáim mellett az építkezés is sok energiát elvisz. Nem bírom a tempót, kicsit túlvállaltam magam. Nagyon vágyok, nem sokra, csupán egy hétre otthon. Imádom a közönségemet, de túltoltam, érzem, hogy a szervezetem feladta, az az igazság…”
VIA borsonline
Ez is érdekelhet:
A csúcsmodell Veloce-hoz egyedi, 278 lóerős motor, 25 mm-rel alacsonyabb hasmagasság, átdolgozott lengéscsillapítók, vastagabb keresztstabilizátor, négydugattyús féknyergek a nagyobb, 380 mm-es első fékekhez, és ami a legérdekesebb, egy megfelelő mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű tartozik. A standard autó akkumulátora azonban változatlan maradt. Akárhogy is, az extrák 15 kg-mal növelik a teljes önsúlyt, így az 1560 kg. Az Alfa azt állítja, hogy a Veloce körülbelül 200 kg-mal könnyebb, mint a riválisai, de bár ezek a versenytársak hasonló teljesítményt nyújtanak, ők is a magasabb kategóriába tartoznak, és nagyobb akkumulátorokkal rendelkeznek.
A benzinmotoros Ibrida összességében szerényebb mechanikára épül. Egy 134 lóerős, 1,2 literes, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor, egy 0,42 kWh-s akkumulátor és egy 28 lóerős villanymotor kombinációja hajtja, amely a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóban található. Ez a konfiguráció a Vauxhall Corsától a hétüléses Peugeot 5008- ig mindenben megtalálható , és az ezekben a modellekben található villanymotor önmagában is képes meghajtani az autót, de az elektromos elem sokkal gyengébb, mint a Toyota Yaris Crossban vagy a Renault Captur E-Techben.
Ezt követi majd egy négykerék-meghajtású hibrid változat, amelynek hátsó tengelyén elektromos motor lesz, de valószínűleg nem jut el az Egyesült Királyságba, és bár egy hibrid nélküli manuális változat technikailag lehetséges lenne, jelenleg nem szerepel a tervekben. Az Alfa számára belül is egy új kezdet, bár ez nem egy általánosan pozitív dolog, mert sok alkatrész és az összes kapcsolóberendezés is standard Stellantis cucc, ami nem tűnik különösebben exkluzívnak.
Az Alfa örökségére utal a műszerfal feletti dupla burkolat, de ez csak egy téglalap alakú képernyőt takar. Az ajtópanelek pontosan ugyanolyanok, mint az Avengerben, és ugyanolyan olcsónak érződnek, akárcsak a műszerfal.