Nyertes Zsuzsa hét éve ment el előnyugdíjba, most pedig már a teljes nyugdíját kapja — de mint mondja, ebből sem lehetne megélni. Mégis tovább dolgozik, mert a színház az élete része:
— Nemcsak az anyagiak miatt maradtam aktív. Egyszerűen nem tudnék színpad nélkül élni! — vallotta be őszintén.
A magyar sztárok történetei egyre szomorúbb képet festenek: sokuk számára az idős kor nem pihenést, hanem küzdelmet jelent.
VIA blikkruzs / Kiskegyed
Ez is érdekelhet:
A környékemen nincsenek túl jó mellékutak. De van egy a közelben, egy forgalmas hobbirepülőtér mellett, pont attól az útvonaltól távol, amin gyakran vezetek, ami azt jelenti, hogy gyors és könnyű kitérő egy csésze teára, miközben ejtőernyősök zümmögnek, majd egy nyugodt, zöld sávos helyre indulni.
A mellékút nem túl hosszú, és nem is túl nehézkes, legalábbis a melegebb hónapokban, amikor nyitva van. (Novembertől márciusig zárva van, mivel esőben könnyen megsérülhet. Még a nyár elején is kerültem emiatt.)
Szóval egy Land Rover Defendernek nem fog gondot okozni, de jó alkalom arra, hogy teszteljük az autó néhány rendszerét.
A központi kijelzőn található „terepjáró” képernyő különösen jó, szerintem – mutatja, mennyire vannak összenyomva vagy kinyúlva az egyes felfüggesztési sarkok, az első kerekek szögét, és hogy a középső vagy a hátsó differenciálműnek kellett-e reteszelnie.
A Defenderek legtöbb használati esetében a „nem gyakran” állapotot kell figyelembe venni. Bármilyen terepen nagyon hasznosak azonban a körkörös kamerák, amelyek képesek közeli felvételeket mutatni az egyes sarkokról, sőt akár virtuálisan is bepillantást nyerni az autó alá.
Ez nem élő kameraállás, hanem azon alapul, amit a kamerák láttak a jelenlegi pozíciójához közeledve.
Ha a Defendert pontosan oda kell helyezni, ahová szeretnénk – még a szerény zöld sávokon is, ahol kiszálláskor csak egy vizes csizma marad –, a kamerakép nagyszerűen alkalmas arra, hogy a kövek vagy fatuskók helyett inkább elkerüljük őket, mintsem beleütköznénk. Korábbi tapasztalatból tudom, hogy nagyon komoly terepviszonyok között ez…
Felbecsülhetetlen értékű a gumiabroncsok megfelelő elhelyezésében. Emelnem kellett a hasmagasságot? Nem, de valószínűleg tisztább maradt az autó alja. Alacsony áttételt kellett kapcsolnom? Nem, szóval nem foglalkoztam vele.
Ha ez úgy hangzik, mintha elvittem volna egy Ferrarit egy pályanapra, majd délután 4-kor csak bóklásztam volna körülötte, mielőtt leültem volna egy kávéval és büszkén néztem volna, akkor, nos, valószínűleg bűnös vagyok.