Ha jól tudom, ötvenöt éves korig lehet örökbe fogadni, így, ha addig nem jön az unoka, elképzelhetőnek tartom, hogy visszatérünk erre a kérdésre
– tette hozzá a szerzőnő, aki tavaly tavasszal komoly műtéten esett át, eltávolították a méhét.
VIA Hot!/Bors/24
Ez is érdekelhet:
Ha az mk2 Qashqai egyik jellemzője jól mutatja a 2007-es eredeti crossoverhez képest elért fejlődését, az a belső tér lenne.
Az első generációs modell egy vaskos műanyag szállítóbox volt, amely még mindig a 90-es évekbeli terepjárók sugallt tartósságára építve próbált megnyugodni, miközben igyekezett megközelíteni a ferdehátúak kényelmét és praktikumát. Az mk1 utastere sokkal elegánsabb volt, a hétköznapi műszerfalat egy elegánsabb, csillogóbb dizájnnal helyettesítve, amelyet egyértelműen a közelmúltbeli koreai és német riválisok befolyásoltak.
A fényes műanyag és fémes részletek ellenére azonban minden luxust szigorúan kordában tartottak. A Nissan modern megjelenést választott, de a stílus terén kevés kockázatot vállalt, ehelyett inkább az ergonómiára és a könnyű kezelhetőségre koncentrált.
A kényelem – az első ülések kiválóak voltak – és az érzékelt minőség észrevehető növekedésének köszönhetően a megközelítés kifizetődőnek bizonyult. Bár vitathatatlanul kevésbé kellemes ránézésre, mint egy Kia Sportage vagy egy Hyundai ix35 , a kapcsolók és műszerek áttekinthetősége, elhelyezkedése és működése a Volkswagen-csoport hatékonyságának szintjén volt. Valóban nagy dicséret, és méltó egy olyan autóhoz, amelynek nem kell feltűnést keltenie.
Hasonló józan ész máshol is megfigyelhető volt. A méret enyhe növekedése segített a tágasabb térérzet kialakításában; csupán itt-ott volt néhány plusz centiméter, de ezek együttesen sokkal tágasabb benyomást keltettek. A tengelytáv szerény növekedése azt jelentette, hogy a hátsó utasok térdkalácsai kevésbé valószínű, hogy az első ülésnek ütköztek, és bár az új Qashqai alacsonyabb volt, mint korábban, a tetővonal nem okozott aggodalmat.
A csomagtartó is nagyobb volt – 20 literrel, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1585 liter –, de ami még fontosabb, jobban el volt helyezve, a csomagtérajtó 150 mm-rel magasabbra nyílhatott, a padlólemezek pedig megfordíthatóak voltak, így nem kevesebb, mint 16 különböző konfigurációt lehetett létrehozni, köztük egy teljesen sík padlójút.
