Így juthat hozzá még idén a 14. Havi nyugdíjhoz!

Fontos hangsúlyozni, hogy a 14. havi nyugdíj nem jár majd automatikusan, és kifizetése a gazdaság teljesítményétől függ. A kormány jelezte: a plusz juttatás a GDP-növekedéshez és a költségvetés mozgásteréhez lesz kötve. Vagyis ha a gazdasági helyzet romlik, a kifizetést akár el is halaszthatják.
Ez azt jelenti, hogy még a jogosultak sem lehetnek teljesen biztosak abban, mikor és milyen formában kapják meg a 14. havi összeget. Az eddig kiszivárgott információk szerint a juttatás elsősorban az alacsony és közepes összegű, magyarországi nyugdíjban részesülőket érinti majd kedvezően.
A 14. havi nyugdíj egyelőre csupán terv, a részleteket a kormány várhatóan 2025 végén hozza nyilvánosságra. Egy dolog azonban már most biztosnak tűnik: nem mindenki számíthat rá, és a kifizetés időpontját, illetve mértékét nagyban befolyásolja a gazdaság teljesítménye.

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Egy évtizeddel vagy még régebben itt volt a mainstream autógyártóknak a legtöbb dolguk a befutott „prémium” riválisokkal szemben, és ma már nyilvánvaló, hogy itt akadt sikerük. A Peugeot 508 belső kialakítása összességében lenyűgöző.

A műanyagok kicsit jobban néznek ki, mint amilyennek érződnek, de ha eltávolítanánk az összes márkajelzést, kételkedünk benne, hogy első pillantásra meg tudnánk állapítani, hogy az utastér egy „prémium” márkától vagy egy feltörekvő, nagyszabású modelltől származik-e. Feltéve, hogy a Peugeot i-Cockpit elrendezése, amelyhez a modell ragaszkodik, nem árulta el ezt.

A mögötte álló gondolkodásmód a megszokott maradt. Van egy kicsi – meglehetősen szögletes – kormánykerék, erősen rásegített fogasléccel, és az ötlet az, hogy a kormány felett, nem pedig azon keresztül nézzük a műszereket. Ezek a műszerek ebben az esetben új generációs digitálisak, élesebb kijelzőfelbontással és valamivel tisztább, kevésbé mesterkélt kijelzési módokkal, mint a facelift előtti autóban. A fűtés és a szellőzés továbbra is magáról a képernyőről vezérelhető, ami kissé bosszantó; csak most már van egy egyszerű módja annak, hogy a TomTom navigációs térképét kibővítsük a teljes képernyő kitöltésére, így egy kicsit könnyebb követni. A navigációs rendszer megtartott egy-két bosszantó automatikus zoom furcsaságot, különösen azok számára, akik a „2D Észak Fel” megjelenítési módot részesítik előnyben; de elfogadhatóan használható, tiszta és részletes.

Az autó EU által kötelezővé tett sávtartó rendszere az infotainment menükben kapcsolható ki, nem pedig a saját gombjával; de ez elég egyszerűen megvalósítható a Peugeot által beépített okos használhatósági trükknek köszönhetően. Bármilyen módban is van a rendszer, három ujjas megnyomással visszatér a legfelső szintű menübe. Innen a sávtartó asszisztens kikapcsolása mindössze néhány gombnyomásra van (ahogy feltehetően ugyanez lesz az EU által előírt sebességkorlátozás-jelző hangjelzésével is, amelyet a Peugeot várhatóan 2024 közepétől fog beépíteni a modellekbe).

Az Apple CarPlay és az Android Auto alapfelszereltségként jár, míg a vezeték nélküli eszköztöltés opcionális az Allure felszereltségi szinten és alapfelszereltség a GT-ben; az autóban pedig USB-A és USB-C vezetékes töltőportok is találhatók, amelyek az első és a második utassor között oszlanak meg.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük