A tapasztalt buszsofőr már a nyugdíjig számolta vissza a napokat, amikor megtörtént a tragédia.
– Egy éve volt hátra, igazi profi volt a szakmában – mesélte megrendülten volt kollégája, aki maga is több mint kétmillió kilométert vezetett baleset nélkül. – Senki sem érti, mi történhetett… talán rosszul lett, vagy valami műszaki hiba okozta a bajt. Bálint minden kanyart, minden métert ismert ezen az útvonalon.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A 13 895 fontos (extra felszereltségek után 14 605 font) áron elérhető csúcsmodell, a Prestige felszereltséggel rendelkező Stepway nem egészen a legjobb példa arra, mennyire megfizethető lehet a Sandero .
Persze, alapfelszereltségként olyan extrákat is kap, mint a beépített műholdas navigáció, a tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, valamint a megfelelő könnyűfém keréktárcsák, de a belépő szintű Stepway Essential nem teljesen üres. A 11 495 fontos modell továbbra is alapfelszereltségként kap légkondicionálót, okostelefon-tartót, USB-csatlakozást, DAB-rádiót és távirányítós központi zárat. Feltéve, hogy elég nagylelkű mobil adatforgalmi csomaggal rendelkezel, ez vitathatatlanul minden, amire szükséged van. A hagyományos Sandero még olcsóbb, az alap Access modell ára 7995 fonttól kezdődik (bár légkondicionáló nincs benne); a jobban felszerelt Essential és Comfort modellek pedig 8995, illetve 11 595 fonttól kezdődnek.
Hogyan csinálják ilyen olcsón? Úgy, hogy kihagytak néhány dolgot, például a Sandero vészfékező rendszerének kameráját, amely segítene a kerékpárosokat és a gyalogosokat is észrevenni, nem csak az autókat (ahogy a radarrendszere látja). Az Euro NCAP jelenlegi értékelése szerint a Sandero biztonsági besorolása mindössze két csillagot ér el.
Hogy ez zavar-e téged vagy sem, végső soron a te döntésed. A passzív biztonság tekintetében a Sandero 70%-ot ért el a felnőtt utasok védelmében és 72%-ot a gyermek utasok védelmében, mindkettő négycsillagos eredmény.
Az NCAP kiemelte, hogy a Sandero nem rendelkezik előre néző kamerával, de ha az ára azt jelenti, hogy az emberek egy rosszul karbantartott, hatéves autó helyett választanak, amely nem áll meg túl jól, és semmilyen vészfékező rendszerrel nem rendelkezik, akkor a Dacia jobban gondoskodik a saját utasairól és a többi közlekedőről, mint ez az alternatíva.
Ami az üzemanyag-fogyasztást illeti, az autóval töltött idő alatt átlagosan 45 mpg-t fogyasztottunk, ami egy tank benzinnel valamivel kevesebb mint 500 mérföldes elméleti hatótávolságot jelent. A túraüzemű fogyasztás 54,1 mpg volt, ami 995 mérföldes maximális elméleti hatótávolságot jelent.