A palotai személyzet körében egyre nagyobb volt az aggodalom, hiszen a király fizikai ereje szemmel láthatóan megfogyatkozott, miközben ő makacsul próbálta bizonyítani, hogy még mindig alkalmas az uralkodásra. A brit közvélemény már akkoriban is arról suttogott, hogy Károly hosszú távon képtelen lesz ellátni királyi feladatait, miközben a háttérben Vilmos herceg észrevétlenül egyre több hivatalos ügyet vett át. Kamilla királyné állítólag rettegve figyelte a történéseket, mert attól tartott, hogy ha a nép megtudná, milyen súlyos a helyzet, az alapjaiban rengetné meg az egész monarchiát.
VIA femcafe
Ez is érdekelhet:
Amikor a Fiesta megjelenik, a legolcsóbb Ford ára 25 000 fonttól indul. Jelenleg egy Kia modellt 63 000 fontért lehet beszerezni, ha valaki szeretné. A Volvo pedig nemrégiben bemutatta az XC90 elektromos változatát, ami hatszámjegyű árat fog elkérni.
Az árak gyors és drámai emelkedése azt jelenti, hogy az autók most rendesen, rendesen drágák, így egy 50 000 fontos Mazda crossover koncepciója már nem annyira sokkoló, mint a CX-60 egy évvel ezelőtti bemutatásakor volt. De ez még mindig a Mercedes GLC pénze, és ahhoz, hogy ebben a kiélezett prémium SUV szegmensben versenyezni tudjon olyan márkákkal, mint a Lexus és a Land Rover, a CX-60-nak valóban a Mazda legvonzóbb és legsokoldalúbb autójának kellene lennie.
Dehogynem… nem az. Közel sem. Ez részben a Mazda hibája, amiért nagyszerű autókat gyártott, és ezáltal az új SUV-jának különösen magas lécet tett le. De inkább a Mazda hibája, amiért nem biztosította, hogy a CX-60-nak meglegyen minden ahhoz szükséges, hogy versenybe szálljon a fölényért ebben a legkeserűbben harcolt autókategóriában. A rugózás is más, amit a CX-60 kéttonnás önsúlya is megszenved, de ezt tovább rontották a csúcskategóriás Takumi autónk 20 colos kerekei, amelyek rengeteg rugózatlan tömeget hoznak, és megszabadulnak a néhány kulcsfontosságú centiméteres oldalfaltól, súlyosbítva (mind fül szempontjából, mind fizikailag) az angliai autópályákon található betöltetlen kátyúk és tátongó dilatációs hézagok hatását. Ez a keménység azonban nem eredményezett meglepő módon éles kanyarodási hajlamot, amit igyekeztem minimálisra csökkenteni, nehogy a dagályozás, a ringatózás és a dőlés túl hangsúlyossá váljon.
De ezek a mumusok mind eltörpülnek a legrosszabb mellett: a CX-60 valós hatékonysága mellett. A PHEV létjogosultsága éppen a károsanyag-kibocsátás és az üzemeltetési költségek csökkentése, de közel 6400 kilométer alatt a tesztautónk átlagosan mindössze 3,2 mpg-t fogyasztott (két 1600 kilométeres autópálya-út nélkül ez 30 mpg körül lett volna), és ólommentes benzinnel a szédítő, 699,13 fontot emésztett fel. Ehhez hozzászámítjuk a 48,41 fontot, amit az akkumulátor töltésére költöttünk, és mindent összevetve a CX-60 mérföldenként körülbelül 19 pennybe került, ami nem tűnik különösebben takarékosnak.
Nem azért, mert nem próbáltam volna meg a rendeltetésszerűen használni. Az ígért közel 65 kilométeres elektromos hatótávolság azt sugallta, hogy elektromos hajtással is tudok majd ingázni, és hosszabb utakra is hagyni a motort, de ennek a számnak a közelében sem sikerült. Még amikor melegebb volt, a motor már 40 kilométer után megszólalt, és egyszerűen nem tudtam elég gyakran töltőre vinni, hogy csillapítsam az atmoszférikus négyhengeres benzin iránti szomjúságát.