A biztonságiak gyorsan közbelépett, és szétválasztotta a dulakodó feleket. Szemtanúk szerint könnyebb sérülésekről van szó szerencsére, talán a gyors beavatkozásnak köszönhetően.
Mivel ez a menet vége után történt, nincs megerősítve az, hogy a két tábor csapott volna össze.
VIA FB/RDit
Ez is érdekelhet:
A Peugeot legújabb generációs infotainment rendszere, az i-Connect, olyan, amellyel nincs más választásunk, mint közvetlenül interakcióba lépni. Nincs joystick stílusú kurzorvezérlés a kormányon vagy a középkonzolon, és bár némi hangvezérlési funkció segít, ez azt jelenti, hogy a képernyő nagyon gyorsan koszossá válik a sok piszkálástól és pöccintéstől.
A használhatóságot fokozza az alatta elhelyezkedő „i-toggle” gyorsbillentyűk sora, de elveszik a kinyújtott karunk helyét, és könnyen véletlenül is ugorhatunk a menükbe, ha elfelejtjük őket. Funkcióikat a vezető a megfelelő „gomb” hosszan tartó megnyomásával és az autó alkalmazásmenüjében a megfelelő megerősítéssel határozza meg.
A rendszer nem olyan érzékeny, mint némelyik; meglehetősen szigorúan határozza meg, hogy mely funkciók érhetők el vezetés közben; és figyelmeztet, ha túl sokáig nézed, ahelyett, hogy az utat bámulnád. Ez jó biztonsági funkciónak tűnhet, de összességében egy kevésbé zavaró rendszer sokkal jobb lenne. A Peugeot 308 prémium pozicionálása abból is látszik, hogy most már csak automata sebességváltóval szerelt autó egy olyan kategóriában, amelyben a manuális sebességváltós modellek még mindig rengeteg eladást produkálnak. Tehát bármelyik 308-ast is választja, csak két pedált kap, a legegyszerűbb benzinmotoros változatban pedig csak 129 lóerőt, amit 2022-ben nem nehéz felülmúlni ebben a kategóriában.
Jó munka tehát, hogy ez az autó ilyen jól kihasználja a motorját. A többi, ugyanilyen háromhengeres motorral szerelt Stellantis modellhez képest dicséretesen kifinomult, de emellett valóban hasznos mennyiségű, könnyen hozzáférhető nyomatékot is kínál, simán pörög magas fordulatszámon, és erős gyorsítások alatt olyan gyorssá teszi a 308-ast, amilyennek egy átlagos ötajtós ferdehátúnak lennie kell. Egy száraz tesztnapon mért 9,5 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulási idő alapján az autó 9,7 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulási idejét arra lehet következtetni, hogy a Peugeot saját 9,7 másodperces 0-ról 100 km/órára vonatkozó állítása helytálló. A felguruló gyorsulás nem egészen érte el a Peugeot legjobban teljesítő riválisainak szintjét, de egy mild hibrid Volkswagen Golf 1.5 eTSI mindössze 1,4 másodperccel gyorsabb 48 km/óráról 112 km/órára váltva, ami valószínűleg nem számít túl sokat a mindennapi vezetés során.
A 308 nyolcsebességes sebességváltójának szorosan egymásra helyezett közbenső áttételei lehetővé teszik, hogy a gyorsulás során meglehetősen élesen reagáljon, és egysávos utakon is kellő sietséggel előz. Az autó motorja szeret pörgeni, de emellett tisztességes gázreakcióval és hasznos középtartományú turbónyomással is rendelkezik, amelyet bekapcsolhatsz, ha úgy döntesz, hogy magad választasz fokozatokat.