A horvát parlament elfogadta, hogy a sorkatonák havi illetménye 1 100 euró, vagyis mintegy 450 000 forintnyi összeg lesz, emellett munkajogi védelem illeti meg őket. A polgári szolgálat kevesebb juttatással jár majd, a pontos összeget külön rendelet határozza meg. Mentesülhetnek a szolgálat alól azok, akiket alkalmatlannak nyilvánítanak, vagy akik már teljesítettek katonai szolgálatot külföldön. A jogszabály különbséget tesz a katonai és a polgári szolgálat között, amit az ellenzék igazságtalannak tart. A hivatásos katonák számára lakhatási támogatás is jár, ha a szolgálati helyükön nem biztosított a szállás. TEHÁT MÁR BIZTOS: Megszavazta a Horvát parlament: visszaállítják a kötelező sorkatonai szolgálatot!
VIA penzcentrum
Ez is érdekelhet:
Annyi elektromosításának köszönhetően a RAV4-et talán soha nem gondolták volna a SUV-k különösen könnyű tagjának, de a Toyota állítása szerint a belépő szintű elsőkerék-hajtású autók valójában kevesebb mint 1600 kg-ot nyomhatnak. Egy plug-in hibrid azonban közel 300 kg-mal nehezebb, mint egy hasonló méretű, összkerékhajtású hagyományos hibrid. A PHEV tesztautónk üzemkész állapotban és tankkal együtt 1949 kg-ot nyomott, de ez bőven beleesett a Toyota által megadott saját tömegtartományba. Nyilvánvalóan nem könnyű. A méretes, 18,1 kWh-s akkumulátort figyelembe véve azonban valójában csendes dicséretre méltó lehet a szinte kivétel nélkül két tonnánál nehezebb PHEV SUV-ok hátterében. A RAV4 belső tere jól fel van készítve a mindennapi családi életre. Akár öt utas számára is bőven van hely, a magasabb felnőttek is könnyedén találnak elegendő helyet hátul (bár itt nincs eltolható hátsó ülésfunkció).
A beszállás is könnyű, az ülések kényelmesek, a tágas csomagtartó pedig több mint 500 literes rakodóteret kínál a platóroló alatt, ami lehajtott ülésekkel a tetőig több mint 1600 literre nő. Egy hagyományos hibridben valamivel több raktér áll rendelkezésre, mint egy PHEV-ben, és az utóbbiban nincs hely pótkeréknek, míg az előbbiben van – de így is rengeteg sokoldalúságot kínál. Az autó kapcsolói és szerelvényei kifejezetten magas minőségi érzetet keltenek: nem túlságosan gazdagok, fényűzők vagy csillogóak, hanem a felhasznált anyagok masszívságáról és integritásáról szólnak. A belső térben a nagyobb kapcsolók és gombok a kisebbek, macerásabbak helyett előnyben részesülnek, és mindegyik nagyon robusztusan van rögzítve.
A vezetési környezetet egy közepesen magas ülés biztosítja, amely jó kilátást biztosít, előtte egy hibrid analóg/digitális műszerfal, mellette pedig egy megemelt középkonzol biztosítja, amely könnyen elérhetővé teszi a sebességváltó és a kézifék kezelőszerveit. Ha magasabb vagy, mint 193 cm, akkor valószínűleg észreveszed, hogy a vezető láb- és fejtere kissé kisebb, mint egyes közepes méretű SUV-oknál, de ehhez nagyon magasnak kell lenned.
Nagyméretű fizikai kezelőszerveket kapsz a fűtésrendszerhez és a legtöbb aktív biztonsági és kényelmi rendszerhez is, így az autó könnyen kezelhetővé válik, ha már ismered az elrendezését. Hasonlóképpen, a digitális műszerfal és a head-up kijelző eleinte sok információval megtéveszthet, de miután a saját ízlésed szerint konfiguráltad őket, kevés felesleges információ jelenik meg, vagy marad ki fontos információ. A head-up kijelző beállítása fordulatszámmérő megjelenítésére igazi előny, ha például pontosan szeretnéd tudni, hogy mikor jár a belső égésű motor, és milyen terhelés alatt dolgozik.
