A 30 000 forintos támogatás egyszeri juttatás, amit decemberben fizetnek ki a jóváhagyott kérelmezőknek. Ez a pénz komoly segítség lehet az ünnepi költségekhez – akár élelmiszerre, rezsire, vagy a gyerekek ajándékaira is fordítható. Így igényelheti: az önkormányzat honlapján vagy személyesen a hivatalban kell benyújtani a kérelmet – iratokkal, igazolásokkal együtt!
Fontos azonban tudni, hogy nem minden településen ugyanazok a feltételek! Egyes városok, kerületek saját szabályokat hoztak, így a jövedelemhatár, életkor vagy a szükséges papírok is eltérhetnek. Aki késve adja be az igénylést, lemaradhat a támogatásról – ezért érdemes mielőbb érdeklődni a helyi önkormányzatnál. Bár a pénz csak egyszeri segítség, sokak számára ez az összeg megmentheti a karácsonyt.
VIA hitelforum
Ez is érdekelhet:
Az e-C5-ben teljesen elhagyják a belső égésű motort, helyette egy 210 lóerős, az első tengelyre szerelt elektromos motort szereltek. A Citroën egyelőre egyetlen 73 kWh-s akkumulátort kínál, és a modell állítólag 8,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet – de az azonnali nyomatéknak köszönhetően ennél egy kicsit gyorsabbnak érződik. Érdekes módon, annak ellenére, hogy az autók hasonló alvázzal rendelkeznek, az elektromos modell és az alap hibrid közötti súlykülönbség közel 600 kg. Ezáltal az elektromos változat kissé ázottabb érzetet kelt, és a rugózási kényelem is kis mértékben romlik. A következő hónapokban egy nagy hatótávolságú, 98 kWh-s akkumulátoros opció is elérhető lesz, egy erősebb, 226 lóerős elektromos motorral. A platformon futó többi Stellantis termék is elérhető kétmotoros, körülbelül 325 lóerős változatban és összkerékhajtással, de arról egyelőre nincs hír, hogy ez elérhető lesz-e ebben a Citroënben. Dízel opció nincs.
A C5 Aircross városi vezetése gyerekjátéknak bizonyult a nagyszerű kilátásnak és a magas vezetési pozíciónak köszönhetően. A hibrid modellek akadozó fékei és olykor egyenetlen teljesítményleadása azonban kissé megnehezítheti az egyenletes vezetést. Az elektromos modellek jó alacsony sebességű gyorsulással rendelkeznek, és többnyire simán futnak beindításkor, de ugyanazokkal az egyenetlen fékekkel küzdenek.
Gyorsabb utakon a puha felfüggesztés kissé lötyögőssé teheti az autót, de a C5 Aircross sosem érződött kontrollálhatatlannak a tesztjeink során. A tapadás a kategóriájához képest megfelelő, és bár a kormányzásnak szinte nincs érzete, pontos, és könnyű beleugrani és vezetni. Az útzaj is jól el van nyomva, amit az e-C5 benzinmotorjának hiánya is fokoz.
A legtöbb C5 Aircross modell valószínűleg rengeteg időt tölt majd autópályán, és ezzel nincs is probléma. Ez az autó végső komfortzónája, rengeteg simítással a felfüggesztésben és a jó útzaj-elnyomással. Nagy sebességnél a kényelem kiváló, de az egyenetlen fékezés kissé nyugtalanító lehet autópályán.
