Bevezették a Kerítésadót!

A Hírbalaton gyűjtése szerint jelenleg Balatonfőkajár az egyetlen balatoni település, ahol ilyen típusú, „kerítésadóként” ismert helyi adónemet vezettek be.
A környék más önkormányzatai eddig inkább a hagyományos idegenforgalmi adók módosításával próbálták növelni bevételeiket. Több Balaton-parti településen emelték az üdülőhelyi vendégéjszakák után fizetendő összegeket, máshol pedig új turisztikai díjakat vezettek be. A balatonfőkajári döntés komoly visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a helyi lakosság körében. Sokan érthetetlennek tartják az új adónemet, mások szerint viszont az önkormányzatnak jogában áll kreatív bevételi forrásokat keresni.
Az ellenzők főként arra hivatkoznak, hogy a kerítések megadóztatása aránytalanul terheli a nagyobb telkek tulajdonosait, míg a kisebb ingatlanok esetében alacsonyabb az adóteher.

VIA tudasfaja

Ez is érdekelhet:

A Citroën a hatfokozatú manuális modellhez sebességváltás-jelzőt is beépített, így pontosan tudni fogja, mikor kell fel- vagy visszakapcsolni – így biztosítva, hogy minden segítség a lehető leghatékonyabb vezetéshez rendelkezésre álljon. Egy másik hasznos kiegészítés – mind a Plus, mind a Max változatban – a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer, amely megakadályozza, hogy akaratlanul alulfújt gumiabroncsokkal vezessen, ami jelentősen csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. A Citroen e-C3 44 kWh-s akkumulátora 300 km-es hatótávolságot biztosít. Első ausztriai utunk gyors vidéki utakon és lassabb külvárosi utcákon vezetett keresztül, rövid, fotózáshoz szükséges gyorsításokkal tarkítva, így a várható hatótávolság 280 km volt. Állításunk szerint ez az érték hagyományosabb használattal is verhető, bár a hőszivattyú hiánya ( még opcióként sem elérhető) azt jelenti, hogy hűvösebb időben könnyen 10 százalékkal csökkenthető a teljes hatótávolság.

Az elektromos autó töltőportja az autó hátulján található, ahol a hagyományos motorral szerelt változatokon a benzintöltő fedelet is megtaláljuk. Ez azonban még mindig egy kompakt autó, így ha úgy döntesz, hogy az e-C3 orra közelebb van a töltőporthoz, nem okozhat gondot egy normál hosszúságú kábel végighúzása az autó oldalán, hogy elérd a csatlakozót. A maximális töltési sebesség az árához képest stabil, akár 100 kW – a Citroën állítása szerint ez elegendő ahhoz, hogy az akkumulátort 26 perc alatt 20-ról 80 százalékra töltse. Otthoni fali töltődobozokról 7,4 kW-tal lehet tölteni , de míg egy gyorsabb, 11 kW-os váltóáramú beállítás opcióként elérhető, hőszivattyú nem; hidegebb időben csak ki kell próbálni a töltést. Mind a benzin-hibrid, mind az elektromos modellek a 24-es biztosítási csoportba tartoznak, így a biztosítás megkötése valamivel drágább lehet, mint gondolná. Az MG3 Hybrid+ azonban a 23-24-es csoportokba tartozik, míg a teljesen elektromos Dacia Spring a 24-25-ös csoportokat foglalja el.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük