A döntés nemcsak örömöt, hanem kérdéseket és félelmeket is hozott. Sokan attól tartanak: a „fokozatos bevezetés” azt jelenti, hogy nem mindenki kap egyből teljes havi összeget, esetleg évek alatt válik teljessé a kifizetés. Mások szerint ez politikai üzenet – a választók felé tett ígéret, amivel a kormány hosszú távra kíván bizalmat építeni. Egy biztos: január közeledtével egyre több nyugdíjas figyel feszült szívvel, hogy vajon valóban megérkezik-e a pénz, és ha igen – pontosan mennyi lesz az a plusz forint, ami végre könnyebbé teheti a hónapokat?
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
Azt kell mondanunk, hogy az Arkana felfüggesztése tisztességesen tompítja a kátyúk és az úttest egyéb egyenetlenségeinek ütéseit, mégis elég kemény ahhoz, hogy az Arkana kanyarodáskor a kilincsekre támaszkodjon. A rugózás azonban sosem nyugszik meg teljesen, alacsony sebességnél és még egyenetlen útfelületen is a fészkelés miatt az utasok rázkódni kezdenek az üléseikben.
A közömbös hajtáslánc és a zsibbadt kormányzás sem teszi különösebben élvezetessé az autó vezetését. Az alapértelmezett „MySense” vezetési módról „Sport”-ra váltás csak nehezebbé teszi a kormányzást és valamivel gyorsabbá a gázreakciót, de ezzel a motor fordulatszáma is kissé lelassul, miután felemeljük a gázpedált.
Az Arkana valóban megállja a helyét a városban, de csak azért, mert az elektromos motor végzi a nehéz teher nagy részét. Természetesen egy ekkora autóhoz képest nem különösebben fürge, és a szűkebb parkolóhelyekre sem fér be könnyen. Végső soron a Renault Arkana az utakon sehol sem tud kiemelkedően teljesíteni.
0-100 km/h gyorsulás és végsebesség
A Renault Arkana a mindent befutó modell. Teljes hibrid E-Tech hajtáslánca egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotort és egy villanymotort használ az első kerekek hajtására, míg egy indítógenerátor felelős a motor beindításáért, amikor szükséges. Mindig az elektromos motor erejére támaszkodva indulsz el, ami azt jelenti, hogy meglepően sokáig suhanhatsz hangtalanul a városi utcákon és parkolókban elektromos hajtással. Azt tapasztaltuk, hogy ha gyengéden bánsz a gázzal, a négyhengeres motor csak 48 km/h közelében kapcsol be.
Ha például megpróbáljuk elindítani az Arkanát, hogy felhajtsunk egy közös forgalmi útra vagy autópályára, az elektromos motor kellően nagy kezdeti lökést ad az elinduláshoz, mielőtt gyorsan bedobná a törölközőt. Ezen a ponton a benzinmotor életre kel, alig termelve annyi teljesítményt, hogy az 1,4 tonnás Arkana kitérjen az útjából – amint azt a 10,8 másodperces 0-ról 100 km/órás gyorsulás is bizonyítja.
Az erős gyorsítás szintén megemeli a fordulatszámot, de mivel a kormányon nincsenek váltófülek, amelyekkel a sebességváltást lehetne váltani, a motor búgását kell hallgatnod, miközben frusztrálóan lassan gyorsulsz.
Üzemanyag-fogyasztás, CO2-kibocsátás és üzemeltetési költségek
Mivel az Arkana modellcsalád már nem rendelkezik 1,3 literes mild hibrid benzinmotorral, kizárólag a Renault E-Tech full hibrid futóművel érhető el, de ez papíron nem nagy szégyen, mivel alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és cégautó-adót, valamint jobb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint a régi mild hibrid Arkana.
A Renault állítása szerint az Arkana hibrid rendszere akár 60,1 mpg fogyasztást is elérhet (a WLTP vegyes ciklus szerint), ami mindenképpen vonzó. A frissített Arkana E-Tech saját tesztjei során, amely magában foglalt néhány száz mérföldes autópálya-vezetést, 47,7 mpg átlagfogyasztást értünk el. Ez elegendő ahhoz, hogy az 50 literes benzintankkal reálisan több mint 500 mérföldes hatótávolságot érjünk el.
