Nem csupán technikai baki vagy rossz kommunikáció történt — sok néző szerint ez a kérdés hozzáállásában is súlyos hibára utal: amikor olyan személynek tesznek fel kérdést, akinek személyes tragédiája van, pl. épp egy eltávozott párkapcsolt fél, akkor a helyzet érzékenysége indokolttá teszi az előzetes felkészülést.
Az élő adás alatt megszakítás történt, a stúdióban feszültség lett, a pillanat azonnal bankot robbantott a közösségi oldalak kommentfolyamaiban — a „műsorrontás” megnevezést is gyakran használják az esetre.
VIA szeretlekmagyarorszag
Ez is érdekelhet:
A mérsékelten élvezetes kezelhetőség azonban a rugózási kényelem és a kifinomultság rovására megy. Semmiképpen sem kényelmetlen, de a Rio a legsimább felületek kivételével mindenhol elég keménynek érződik, és a nagyobb egyenetlenségeken kissé rázkódhat. A kifinomultság sem annyira lenyűgöző: a szélzajt távol tartják, de az útzaj az Egyesült Királyság rossz útfelületein észrevehető. Mindkét probléma csak súlyosbodik a csúcskategóriás autók nagyobb kerekeivel. Ebben a tekintetben nem jobb, mint az előző generációs Kia Rio.
Kár, mert a városban a Rio elég szimpatikus a jó körkörös kilátásnak, a finom váltásnak és a könnyű kuplungnak, valamint a sima és fürge motoroknak köszönhetően.
A szívó, négyhengeres, 1,2 literes motor teljesítménye és nyomatéka alacsonyabb a kisebb lökettérfogatú turbóegységekhez képest. A való világban ez azt jelenti, hogy a motort (és az ötfokozatú manuális sebességváltót) keményebben kell megdolgoztatni a legjobb teljesítmény eléréséhez. A 0-ról 100 km/órára való sprintelés meglehetősen sokáig tart (pontosabban 12,7 másodperc), a végsebesség pedig 170 km/óra. A szerény teljesítményadatok ellenére a motor viszonylag kifinomult, ha a városi utcákra jellemző lassabb sebességnél használják.
A háromhengeres, 1,0 literes turbófeltöltős, lágy hibrid egység mindössze eggyel több féklóerőt ad le, mint a régi (kifutó) 1,4-es, de lényegesen nagyobb nyomatékot ad le 200 Nm-nél. A Kia hatfokozatú manuális sebességváltójához illesztett motorral ezek az adatok 9,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 190 km/óra. Az automata sebességváltó 0,1 másodperccel növeli a 0-ról 100 km/órára való gyorsulás idejét, de a végsebességen semmit sem változtat. A nem hibrid hajtású 1,0 literes motor 172 Nm nyomatékot ad le, de csak 99 lóerőt. Ismét a Kia hatfokozatú manuális sebességváltójával a 0-ról 100 km/órára gyorsulás állítólag 10,0 másodperc alatt történik, a végsebesség pedig 185 km/óra. Az automata sebességváltó egy másodperccel növeli a 0-ról 100 km/órás gyorsulási időt, és 3,6 km/órával a végsebességet. Az 1,0 literes motorok extra nyomatéka azt jelenti, hogy a Rio sokkal rugalmasabb lehet alacsonyabb motorfordulatszámon, és kifinomultabb a kisebb fordulatszám-szükségletnek köszönhetően. Semmi esetre sem ezek a legjobb háromhengeres turbómotorok a piacon, de némi nagyon is szükséges lendületet visznek a Rio vezetési élményébe.
A Kia által kínált utolsó dízel Rio 1,4 literes CRDi motorral érkezett. Két teljesítményszint közül lehetett választani: 76 vagy 89 lóerő. Ez utóbbi nyújtotta a legerősebb teljesítményt a már 1500-as fordulatszámtól elérhető 250 Nm nyomatéknak köszönhetően. Ettől függetlenül a változó fogyasztói igények 2020-ban véget vetettek a dízelüzemű Rióknak.
