JÖN A BRUTÁLIS HIDEG

A meteorológusok már most rebesgetik: december közepén érkezik az első komoly havazás. És nemcsak lehullik, meg is marad! A nappali maximumok nulla fok körül, az éjszakák pedig mélyen fagypont alatt alakulhatnak. Ez azt jelenti, hogy idén tényleg fehér karácsony várhat ránk – de a szépségnek ára van. Az utak jéggé fagynak, a szél átfúj mindenen, és a mínuszok kegyetlenül próbára teszik a fázósokat.
A szakértők figyelmeztetnek: „Ez a tél nem lesz kíméletes. Készüljünk fel most – különben a hideg diktálja majd a szabályokat!”

VIA kiskegyed

Ez is érdekelhet:

Eleinte azon kapod magad, hogy újra kell kalibrálnod a szükséges kormányszöget, mert a Mégane RS olyan gyorsan fordul be, hogy szinte váratlanul ér. Aztán, amikor a gázpedálra lépsz, mivel a Sport futómű csak nyomatékvektor-szabályozást kap a megfelelő mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű helyett, érezheted, hogy az autó elkezd súrolni az aszfalton, tapadást keresve. Ez annak a jele, hogy túlságosan lelkesen nyomod a jobb pedált. A forró Mégane igazi erénye abban rejlik, hogy nagy sebességgel, valódi nyugalommal képes leküzdeni a göröngyös és barázdás terepet. A lengéscsillapítókhoz tartozó hidraulikus kompressziógátlók megegyeznek a raliautókban találhatóakkal; ez azt jelenti, hogy az RS képes nagy nyomásokat és útegyenetlenségeket gond nélkül elnyelni. A kiváló karosszéria-irányítás hatalmas magabiztosságot ad ahhoz, hogy nagy sebességgel száguldj a rossz minőségű utakon.

Mint korábban, a Renault Megane RS-hez kétféle futómű-beállítás áll rendelkezésre: Sport és Cup. Manuális vagy automata sebességváltóval is rendelhető. A Sport futómű az alapfelszereltség, és az RS-t áttervezett hidraulikus kompressziócsökkentős lengéscsillapítókkal és nyomatékvektor-szabályozással szerelték fel az első tengelyen az alulkormányzottság csökkentése érdekében. Válassza a Cup futóművet, amely körülbelül 1400 fontba kerül, és a Renault mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművet és 10 százalékkal merevebb lengéscsillapítókat is kínál.

Ha a Renaultsport Mégane 300 Trophy-t választjuk, nehéz pontosan meghatározni a teljesítménybeli különbségeket a standard Cup modellhez képest – tényleg egymás után kell vezetni őket, hogy érezni lehessen a különbségeket. Ez azért van, mert a standard autó beállítása már eleve elég pontos, és ez a Trophy modell nem érződik annyira keménynek, mint a korábbi Trophy modellek.
A limitált példányszámú Trophy-R a legjobb a kínálatban. Az autó számos elsőkerék-hajtású sorozatgyártású autó pályarekordját megdöntötte, és könnyű belátni, miért – a tapadás óriási, az átdolgozott (és állítható) felfüggesztés lenyűgöző, a hátsókerék-kormányzás hiánya pedig mind hozzájárul ahhoz, hogy az autó gyorsan és figyelemre méltóan vezethető legyen.

A Trophy-R 130 kg-mal könnyebb, mint az alapjául szolgáló Trophy, részben a szénszálas motorháztetőnek és diffúzornak, az Akrapovic titán kipufogónak és a Sabelt kagylóüléseknek köszönhetően. A Renault Sport a teljesítmény iránti elkötelezettsége jegyében teljesen elhagyta a hátsó üléseket. Az opcionális szénszálas kerekek kanyaronként négy kilogrammot takarítanak meg, de szemet gyönyörködtető, 12 000 fontos opcióként vásárolhatók meg.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük