A pletykák olyan gyorsan terjednek, hogy már autós fórumok és közösségi oldalak robbannak fel a témától. Sokan attól tartanak, hogy a jövőben a nagyobb motorral rendelkező autókat el kellene adniuk, mások pedig attól félnek, hogy az idős sofőrök mozgását ezzel teljesen ellehetetlenítenék.
És most jön a lényeg:
a szabályozás egyelőre csak egy brüsszeli javaslat, semmilyen döntés nem született, a konkrét részletek pedig még nincsenek kidolgozva.
Vagyis pánikra jelenleg nincs ok – de tény, hogy ha az ötletből valóra lesz, az alapjaiban írhatja át, ki és milyen autóval közlekedhet majd Európában.
VIA Autocasión
Ez is érdekelhet:
Az alacsony üzemeltetési költségek a Jazz tulajdonosi élményének szerves részét képezik. Mindkét változat üzemanyag-fogyasztása kiváló, a 12 500 mérföldes szervizintervallumok pedig segítenek minimális szinten tartani a karbantartási költségeket. További előnyök közé tartozik az alacsony biztosítási csoportosítás és a kategória legmagasabbjai közé tartozó megtartott értékek. Azonban még az 1,2 literes motorral szerelt modell is a VED B sávjába tartozik, ami legalább 120 font éves adószámlát jelent.
Minden modell blokkolásgátló fékekkel és dupla első légzsákokkal rendelkezik, de ha alapfelszereltségként oldallégzsákokat szeretne, az SE vagy a Sport változatot kell választania. Sajnos a menetstabilizáló rendszer nem érhető el, még opcióként sem. Szerencsére az Isofix ülések, az ABS, a fékasszisztens, az EBD és a biztonsági öv előfeszítők minden változatban megtalálhatók. Végül, bár a négycsillagos Euro NCAP besorolás már nem kategóriaelső, tiszteletre méltó egy hét évvel ezelőtt piacra dobott autó esetében. Lehet, hogy nem látszik rajta, de az i10 egy városi autó, amely vetekszik a kategória legjobbjaival. Masszív felépítése, jól felszereltsége és jó vezetési élménye nagy előrelépést jelent a Hyundai számára.
A kis i10 a koreai cég kínálatában a szürke Amicát váltja. Bár az új autóból hiányzik a Fiat Panda aranyos külseje , legalább az európai ízlést szem előtt tartva tervezték. A vásárlók Classic, Comfort és Style felszereltségi szintek közül választhatnak, minden változat könnyűfém keréktárcsákat és karosszéria színére fújt lökhárítókat kap. Választható a Style csúcsmodell, hátul pedig tetőspoiler található.
A külsőhöz hasonlóan az utastér is nélkülözi egyes riválisok vizuális stílusát. Ezt azonban bőséges felszereltséggel és megfelelő sokoldalúsággal kárpótolja. Belül rengeteg hely van, hátul elegendő lábtérrel a felnőttek kényelmes üléséhez, míg az osztott/lehajtható hátsó üléspad alapfelszereltség. Minden modell központi zárral, légkondicionálóval, oldallégzsákokkal és MP3-kompatibilis CD-lejátszóval rendelkezik. A Comfort felszereltség kulcs nélküli nyitást, míg a Style felszereltség fűthető első üléseket, elektromos napfénytetőt és 15 colos könnyűfém keréktárcsákat is tartalmaz.
Csak kétféle benzinmotor áll rendelkezésre – egy 65 lóerős 1,1 literes és egy 77 lóerős 1,2 literes. Mindkét egység ötfokozatú manuális sebességváltóval van felszerelve, bár a nagyobb egységhez opcionálisan négyfokozatú automata sebességváltó is választható. Mindkét egység teljesítménye csak megfelelő, a kis motor 15,6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h-ra. A motorok hosszabb használat esetén dadogóvá és tolakodóvá is válhatnak. A pozitív oldalon az üzemanyag-hozam erős, mindkét motor legalább 55 mpg fogyasztásra képes.
