A feszültség hetei után most már hivatalos: december 20. és január 6. között a Lukács és a Csillaghegyi Árpád Forrásfürdő nem fogadja el a nyugdíjas-kedvezményeket és önkormányzati utalványokat. A döntés indoka a túlzsúfoltság és az ünnepi forgalom, de ez aligha vigasztalja azokat, akik hónapról hónapra ebből a támogatásból engedhették meg maguknak a gyógyfürdőzést.
A BGYH ígéri: január 6. után minden visszaáll a megszokott rendbe. Addig azonban sok idős ember kénytelen lemondani az egyetlen téli kikapcsolódásáról. „Nem a víz hiányzik, hanem az, hogy megint úgy érezzük, mi vagyunk az utolsók a sorban” – fogalmazott keserűen egy nyugdíjas törzsvendég.
VIA acnews
Ez is érdekelhet:
A Nissan 1,6 literes és 2,0 literes benzinmotoros modelleket kínál a Qashqai-hoz, valamint a népszerűbb 1,5 literes, 1,6 literes és 2,0 literes dízeleket. Mindkét 2,0 literes motor nagyon jó. A 148 lóerős turbódízel csendes és jó alacsony fordulatszám-reakcióval rendelkezik, miközben jól pörög 5500-as fordulatszámig. A teljesítmény a dízelekre jellemző, kissé visszafogott módon adódik le, ami megköveteli, hogy folyamatosan nyomd a gázpedált, hogy a fordulatszám emelkedjen.
A legújabb olajüzemű motorok ennél szabadabb pörgésűek. Ezért meglehetősen körültekintően kell bánni a gázzal induláskor, ha el akarjuk kerülni a lassú elindulást, ami elfedi a ténylegesen rendelkezésre álló jelentős vonóerőt. A 138 lóerős 2,0 literes benzinmotor kellemes, lineáris pörgést biztosít, és mind ez, mind a 2,0 literes dízel automata sebességváltót kap, a benzinmotorhoz pedig manuális opció is elérhető. A többi motor közül általában a 108 lóerős 1,5 literes dízelmotor rajongói vagyunk a Renault-Nissan alkalmazásokban, de nem tudjuk megállni, hogy ne gondoljunk arra, hogy az 1400 kg-os súlyhatár túllépése itt túl nagy elvárás. Az 1,6 literes benzinmotor, bár városban simán és csendesen működik , autópályán erőltetettnek érződik, és egy hatodik sebességfokozat hasznára válna a finomítás és a fogyasztás javítása érdekében. A hozzá illeszthető stop-start rendszerrel azonban nincsenek ilyen problémák, amely a háttérben zavartalanul működik, és észrevehető előnyökkel jár a fogyasztás és a CO2-kibocsátás tekintetében.
A Qashqai kétkerék- és négykerék-meghajtása között legtöbbször nem fogsz különbséget észrevenni . Az X-Trailből származó négykerék-meghajtás megkönnyíti az elindulást esős vagy rosszabb időben, de normál vezetési körülmények között a Qashqai kétkerék-meghajtású autó, és ezt érezni is lehet.
