A bulvár logikája szerint, a tünetek gyors romlása, a hirtelen fellépő légzési nehézségek és az, hogy rendkívül rövid idő alatt esett súlyosan rossz állapotba, mind arra utalnak, hogy a legvalószínűbb egy villámgyors lefolyású tüdőgyulladás vagy szepszis.
Egy váratlanul súlyosbodó, gyors lefolyású tüdőgyulladás, vagy az abból kialakuló szepszis a végzetes kór, amely ellen már nem volt esélye, hiába küzdött.
Kálloy Molnár Péter 55 éves volt.
VIA Blikk/Fb
Ez is érdekelhet:
A karosszéria alatt, a hátsó tengely két oldalán három tartály található – korábban „túlméretezett búvárpalackoknak” neveztük őket –, összesen 157 literes űrtartalommal. Ezeket a hátsó kerékjárati ív feletti nyíláson keresztül töltik fel, és akár 700 bar nyomáson összesen 6,3 kg hidrogént tárolnak, amelyet a környezeti levegő oxigénjével együtt egy üzemanyagcella-kötegen vezetnek át. A keletkező kémiai reakció csak hőt, elektromos áramot és vizet termel, amely a hátsó lökhárító alatti kipufogócsúcson keresztül távozik.
Maga az üzemanyagcella-köteg – amely egy anódból, egy katódból és egy polimer elektrolit membránból áll – a „motorházban” helyezkedik el, egy 161 lóerős villanymotorral együtt, amely a termelt árammal hajtja az első kerekeket. A hajtáslánc utolsó eleme egy 1,56 kWh-s lítium-ion akkumulátor, amely a regeneratív fékezésből származó energiát tárolja, és szükség esetén visszatáplálja a villanymotorba. Mindezek a hardverek újak az ix35-ből , ráadásul az üzemanyagcella-köteget a Hyundai tervezte és gyártotta, nem pedig külsőleg.
A tankolási folyamat hasonló a benzin- és dízelüzemű autókéhoz, mivel perceket (nagyjából ötöt) vesz igénybe, nem órákat, de ehhez egy erre a célra kijelölt töltőállomáson lévő kútoszlopra van szükség. Feltöltés után a Nexo WLTP hatótávolsága 660 km.
Az alváz hagyományosabb, mint a hajtáslánc: elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul többlengőkaros felfüggesztéssel és elektromos rásegítésű kormányművel, amely 2,6 fordulatot tesz lehetővé a zárak között. A legtöbb akkumulátoros elektromos autóhoz hasonlóan a Nexo is egysebességes sebességváltót használ, a vezető pedig ízlése szerint módosíthatja a regeneratív fékezés szintjét.
