„A vádlott bűnös. Öt év közügyektől való eltiltás és öt év fegyház.”
István nem bocsátható feltételes szabadságra sem. A férfi a tárgyaláson megrendülten állt a bíró előtt:
– „Köszönöm, hogy meghallgattak… de ez az ítélet egy 80 éves embernek végzetes. Mi ketten évek óta beszéltünk arról, hogy együtt fejezzük be. A feleségem aláírta, én is. Még a zárójelentéseket is hoztam volna… de nem voltak kíváncsiak rá.”
István és ügyvédje teljes körű fellebbezést nyújtott be. A férfi pedig döbbenetes mondattal zárta az elsőfokú tárgyalást:
– „Nagyon hiányzik az én Erikám. Ha újra kezdhetném, vele mennék. Bárhonnan. Akár egy magas épület tetejéről is.”
A másodfokú eljárás hamarosan folytatódik – de egy dolog már most biztos: ez a tragédia örökre beleégett egy egész lakóközösség emlékezetébe.
A hatóság emberei később elmondták: ritkán látnak ennyire megráz0′ helyszínt.
VIA kekvillogo
Ez is érdekelhet:
Maguk a műszerek merészek és letisztultak, bár az, hogy mennyire hasznosak vagy tartalmasak a megjelenített információk, attól függ, hogy melyik elrendezést választjuk (az egyik lehetőség testreszabható, mi is ezzel teszteltük). A műszerfal mögött egy központi érintőképernyő található, ami nyilvánvalóan annak a törekvésnek a része, hogy a lehető legtöbb fizikai gombot kiiktassák a belső térből. Ahogy a szoftverek és a funkciók fejlődnek, bizonyos szempontból ez logikussá válik, de az érintőképernyő használata a hőmérséklet módosításához mindig is ostobaság lesz a mi szemünkben. Az 508-as vezetőülése általánosságban véve megfelelő. Az utastér hátsó részében elegendő hely van: a formázott első üléstámláknak köszönhetően meglehetősen nagy a lábtér, bár a lejtős tető korlátozza a fejteret, és csak kis helyet hoz létre a csomagtartó rolója és maga a tető között. Az, hogy az ülések felhúzásával a csomagtartó 530 literes (egy Volkswagen Passat kombié 650, sőt egy szedáné 586 ), elárulja, mennyire elegáns. A mi szemünkben megéri. Az már más kérdés, hogy a kutyád egyetértene-e ezzel.
A központi kijelző műszerei testreszabhatók – ami jó is, mert vannak olyan részek, amiket szeretünk a különböző menükben. Például a „minimum” opció annyira minimális, hogy nem mutat üzemanyagszint-jelzőt. Ha a „mérőórákat” választjuk, akkor forgalmasak vagyunk, a „vezetés” furcsa forgókapcsolókat eredményez, és így tovább. Tehát a „személyes” beállítás megadhatja a szükséges egyszerűséget, és ez az egyetlen módja annak, hogy a fedélzeti számítógép folyamatosan látható legyen.
A kormánygombokat félretéve, az infotainment rendszer többi része az érintőképernyőn keresztül érhető el. Alatta találhatóak a fizikai gombok, mint az audio, a klíma, a navigáció, az autó menüje (beállítások), a csatlakoztatott alkalmazások és az energiafogyasztás. Mindegyiknek megvan a maga értéke, de miért van a „klíma kikapcsolása” és a „légkeringetés” gomb külön gombként (ritkán használják), a hőmérséklet-beállítás pedig nem (gyakran használják)?
