A döntő estéjén fény derült a titokra: Claudia azért festette be újra vörösre a haját, mert ezzel akart tisztelegni pályájának legsikeresebb, ikonikus időszaka előtt – és mert úgy érzi, most ismét ugyanilyen erővel, lendülettel tér vissza a képernyőre.
A műsorvezető környezetéből kiszivárgott: a váltás üzenet a szakmának és a rajongóknak is. Új projektre készül, új energiával, új lendülettel – és ehhez a régi, „verhetetlen Claudia” színe illett a legjobban.
Hogy meddig marad vörös? Ő maga is csak sejtelmesen mosolyog: „Amíg szükségem lesz rá”.
A nézők egyet biztosan tudnak: a vörös Liptai korszak újraindult – és ebből valami nagy dolog készül.
VIA story
Ez is érdekelhet:
Méretét tekintve a Niro a Kia Sportage alatt fog elhelyezkedni a cég crossover kínálatában.
A megjelenése, egy újabb Peter Schreyer-dizájn, ismerős: az eleje a márka legújabb „tigrisorr” hűtőrácsát viseli, a hátulja pedig finoman elvékonyodik a vaskos kerékívek felett. A megjelenés tehát konformista, de ugyanakkor mereven emlékezetes is, bár a 2020-as ráncfelvarrás során néhány meglehetősen elegáns LED-es nappali menetfényt kaptak, amelyek az első lökhárító alatt helyezkednek el.
A platformot, amelyen helyezkedik, speciálisan úgy alakították ki, hogy elférjen rajta az elektromos alkatrészek, beleértve nemcsak az öntöltő Niro motorját és akkumulátorcsomagját, hanem a plug-in modell nagyobb akkumulátorát, valamint a Kia e-Niro még nagyobb celláit és motorját is.
Mivel az ilyen jellemzőknél a plusz súly elkerülhetetlen tényező, figyelmet fordítottak az architektúra tömegére: a szerkezet 53%-ban nagy szilárdságú acélból készült, a Kia pedig még könnyebb alumíniumot alkalmazott a Niro motorháztetejében, csomagtérajtójában, első lökhárítójában és számos felfüggesztési elemében, az alváz elöl MacPherson rugóstagokból és hátul többlengőkaros felfüggesztésből áll. Eközben az A- és B-oszlopok, valamint a kerékívek melegen sajtolt acélt használnak a merevség fokozása érdekében.
A platform kialakításának köszönhetően mind a 45 literes üzemanyagtartály, mind az 1,56 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor (amely 33 kg-os súlyával állítólag a Kia által használt egyik legkönnyebb és leghatékonyabb csomag) egymás mellett elfér a hátsó ülések alatt.
Az üzemanyagtartály egy 104 lóerős 1,6 literes benzinmotort táplál, az akkumulátor pedig egy 43 lóerős villanymotort, amely a standard hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba van integrálva. A Toyota Priushoz hasonlóan ez a villanymotor is párhuzamosan működik egy benzinmotorral, és csak nagyon rövid szakaszokban működik tisztán elektromosan, így a jelenlegi szókincs szerint „öntöltő” hibridnek számít. A plug-in változat a hálózatról tölthető, és a nagyobb, 8,9 kWh-s akkumulátornak köszönhetően hasznosabb 58 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.
