Bár hivatalos döntés még nincs, több brit és európai egészségügyi szakértő nem zárja ki a szigorításokat, ha a kórházi kapacitások túlterhelődnek.
Ráadásul az influenzaszezon várhatóan pont a karácsonyi hét körül éri el a csúcspontját, ami óriási terhet jelent az egészségügynek.
A hazai szakemberek ugyanakkor azt hangsúlyozzák, hogy a vak/c/na továbbra is fontos védelmet nyújt a súlyos betegségek ellen – bár nem tökéletesen illeszkedik az új variánshoz.
A legveszélyeztetettebbek – idősek, gyerekek, krónikus betegek – ezért most különösen óvatosnak kell lenniük: gyakori kézmosás, kerüljük a zsúfolt helyeket és maradjunk otthon, ha betegek vagyunk.
VIA who/msn
Ez is érdekelhet:
A Kia igyekezett úgy megalkotni a Niro-t, hogy vezetése ugyanolyan természetes élmény legyen, mint amilyen a külseje, de mint minden hibrid modellnél, itt is furcsa csend fogad, amikor elfordítod a kulcsot a gyújtáskapcsolóban. Ha a váltót D-be teszed, és finoman nyomod a gázpedált, az autó kizárólag elektromos hajtással siklik előre. Ha pedig a plug-in verziót választod, akár 30 mérföldet is megtehetsz anélkül, hogy a benzinmotort használnád.
Azonban ha a normál hibridet választod, nehezebb hosszabb ideig EV módban maradni. Nem kell erősen nyomnod a pedált ahhoz, hogy a 104 lóerős, 1,6 literes négyhengeres benzinmotor beinduljon, és segítsen a 43 lóerős elektromos motornak. Az égésmotor hangja jobban hallatszik, mint például egy Toyota Prius esetében, különösen magas fordulatszámon, amikor durvább hangot ad ki és rezgéseket közvetít az autóban.
Ez részben a hatfokozatú, duplakuplungos váltónak köszönhető, amely kissé lassú és rángatós váltásokat produkál. Még így is, ha eléri a sebességet, a Niro rövid ideig akár 70 mérföld/óra sebességgel is tud haladni kizárólag az akkumulátorról. A fedélzeti kijelzők azt is megmutatják, hogyan oszlik meg az energia az akkumulátor, az elektromos motor, a benzinmotor és az útfelület között.
Ahhoz, hogy a Niro lendületesen haladjon, keményen kell dolgoztatnod a hajtásláncot, miközben a keményebb felfüggesztés miatt alacsony sebességnél jobban érzed az út egyenetlenségeit, és autópályán is kissé rázkódik. Papíron a plug-in verzió gyorsabb, de a gyakorlatban meglepően hasonló élményt nyújt a normál hibrid modellhez.
