Kirúgták Romuluszt!

És itt jön az igazán kényes kérdés: mi történik a pénzzel? Ruszin-Szendi Romulusz jelenleg havi mintegy 1,3 millió forintos honvédelmi szolgálati juttatásra jogosult, amelyet a 2023-as „fiatalítási hullám” idején vezettek be a kényszerűen felmentett, magas rangú katonák számára. A minisztérium ugyan korábban belengette a juttatás felülvizsgálatát, ám erre most nem adott egyértelmű választ. Jogilag a helyzet rendkívül szűk mozgásteret enged: a pénz csak néhány kivételes esetben vonható meg – haláleset, nyugdíjba vonulás vagy saját kérés esetén. Ezek közül egyik sem áll fenn az 52 éves volt vezérkari főnöknél. Vagyis miközben katonaként már végleg „lekerült a térképről”, a milliós juttatás sorsa továbbra is nyitott kérdés – és ez még komoly vitákat hozhat magával.

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Az „új” Land Rover Defender életciklusának harmadik évéhez közeledve a modellpaletta kissé kibővült. Ahogy maga az autó is.

A Land Rover Defender 130 a terepjáróból SUV-vá alakított extra hosszú változata. Évtizedekkel ezelőtt, a Land Rover promóciós stratégiája szempontjából egyszerűbb és ártatlanabb időkben, ez mutathatott volna a legotthonosabban a szafari stílusú brosúraképeken, levágott tetővel, hátul álló turistákkal és a távolban elsuhanó nagyvadakkal.

Manapság azonban a 130-as az egyetlen Defender, amely több mint hat ülést kínál: kettőt elöl és hármat a második és a harmadik sorban (kivéve, ha az ötüléses Outbound változatot és annak kisteherautó méretű hátsó rakterét választja). Nem érhető el a Land Rover első soros pótülésével, mert az kilencszemélyessé, és legalábbis az Egyesült Királyság adózási céljaira technikailag kisbuszzá tenné. De a Land Rover állítása szerint nyolc felnőtt számára is megfelelő üléssel és közel 400 literes csomagtérrel, amely akkor is megmarad, ha mindegyik a helyén van, a 130-as mindenképpen különösen tágas és praktikus autó, még a nagy családi SUV-ok mércéjével is . És őszintén szólva, ennek is kellene lennie, mivel teljes hossza 5358 mm. Az autó extra hossza teljes egészében a 600 mm-rel megnyújtott hátsó túlnyúlásban koncentrálódik, amelyet kissé átterveztek, hogy minimalizálják az autó elhagyási szögének csökkenést. Ez azt jelenti, hogy ugyanaz a tengelytávja, mint a Defender 110-nek, és csak valamivel nagyobb a fordulóköre.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük