Ahogy teltek az évtizedek, sokan kinevették ezeket a szokásokat, mondván: babonaság az egész. Az idősek azonban tudják, hogy nem a varázslat a lényeg. Hanem az üzenet. Hogy karácsonykor megállunk egy pillanatra, és tudatosan a biztonságot, a bőséget és az egészséget hívjuk be az életünkbe. Talán épp ezért teszi ezt ma is olyan sok idős ember – csendben, mosolyogva, a fiatalabbak tudta nélkül. Mert lehet, hogy a babona régi… de a remény, amit ad, ma is ugyanolyan erős.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
2025-re a Fiat Panda már szinte mindenki számára elérhetővé vált, hiszen a régebbi, sokat futott példányokat már kevesebb mint 2000 fontért is meg lehet vásárolni. Ha szűkös a költségvetésed, akkor valószínűleg olyan Pandát kapsz, amelyben egy 1,2 literes, négyhengeres, 68 lóerős motor dolgozik, vagy egy kisebb, 0,9 literes, turbófeltöltős kéthengeres erőforrás, ami 84 lóerőt tud.
Az 1,2 literes motor tökéletes választás, ha főként városban közlekedsz vele, rövid távokra. Simán, csendesen működik, egy kicsit kifinomultabb is, mint a kissé zörgősebb, karakteresebb hangú Twinair motor, ám ha országútra vagy autópályára viszed, érezhetően erőlködik, lassúnak tűnhet. A Twinair motor viszont lendületesebb, dinamikusabb élményt nyújt, könnyedén használható városban és autópályán is, és nem utolsósorban sokkal szórakoztatóbb vezetni. Egy megkímélt, kb. 50-60 ezer mérföldet futott Twinair Pandáért körülbelül 3500 fontot kell fizetni, de ez a többletköltség bőven megéri, főleg, hogy néhány Twinair modell után még útadót sem kell fizetni.
Ha valaki inkább dízelben gondolkodik, akkor az 1,3 literes, négyhengeres Multijet dízel lehet jó választás, amely már sokkal nyomatékosabb, erőteljesebb és akár 50 mérföldet is meg tud tenni egy gallon üzemanyaggal – vagyis kifejezetten takarékos.
Ha viszont nemcsak városi kocsit keresel, hanem valami izgalmasabbat is, amivel akár földútra is le lehet térni, akkor egyértelműen a Panda 4×4 az, amit érdemes keresned. Ez a változat magasabb hasmagassággal, látványos védőlemezekkel és robusztus megjelenéssel bír. Bár elsődlegesen elsőkerék-meghajtású, csúszós talajon az erőt hátra is továbbítja, így meglepően jól boldogul nehezebb terepen is. Ráadásul továbbra is megmarad az a játékos, könnyed vezetési élmény, ami a Pandát jellemzi, bár a magasabb építés miatt egy kicsit jobban dől kanyarban.
