Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szombat, július 26
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Majka hatalmas drámája!

    BY admin2025.07.22.2025.07.23.
    VisszaKövetkező oldal

    Majka ezúttal most már tényleg túllépett egy határt! Performansza minden bizonnyal szándékosan pr/vok/tív volt – művészi stílusban fes/ege/te az er/sz/ko/ szimbolika határait. Most már a vád adott: azzal vádolta Majkát, hogy „a mi/iszterelnök k/vé/zé/é/e bu/dí/o/t! MUTATJUK A KOMOLY RÉSZLETEKET!

    Ez is érdekelhet:

    A Land Rover Defender markáns, robusztus formája és két tonna feletti tömege alapján nem is várhatjuk el tőle, hogy egyetlen tank üzemanyaggal képes legyen átszelni egy egész kontinenst. Bár a terepjáró kialakítása valóban lenyűgöző, és rendkívül sokoldalú a nehéz terepen, a fogyasztása nem tartozik az erősségei közé – különösen hosszabb távokon.

    A Land Rover azért igyekszik javítani a hatékonyságon. A 3,0 literes dízelmotorhoz már mild-hibrid (enyhe hibrid) technológiát társítottak, amely némileg csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezenkívül elérhető egy benzines plug-in hibrid (hálózatról tölthető) változat is, ami még kedvezőbb számokat ígér, bár ennek a modellnek a magas listaára sokakat elriaszthat.

    Ha bármelyik dízelmotoros változatot választjuk, a gyári, hivatalos átlagfogyasztás nagyjából 33 mérföld/gallon körül alakul (ez kb. 8,5 liter/100 km), ami nem is olyan rossz egy ekkora járműtől. Viszont a szén-dioxid-kibocsátás már kevésbé baráti: ezek az autók több mint 220 gramm/km CO₂-t bocsátanak ki, ami viszonylag magas érték, főleg az európai normák fényében.

    A benzines P425-ös motorral szerelt rövidebb, azaz „90-es” karosszériaváltozat még ennél is étvágyasabb. A WLTP-szabvány szerint mindössze 20,2 mpg-t (körülbelül 14 liter/100 km) tud, és 316 g/km-es CO₂-kibocsátással jár. Ezzel szemben a „110-es” hosszabb karosszériás modell plug-in hibrid változata, a P300e, elméletileg sokkal takarékosabb: a szabványos ciklus szerint 103,8 mpg-t (kb. 2,7 l/100 km) tud, és a kibocsátása mindössze 62 g/km. Ez jól hangzik, de csak akkor igaz, ha valóban gyakran töltjük és inkább rövidebb távokon használjuk.

    Nem meglepő, hogy a kínálatban a legerősebb, V8-as benzines változatok – a P500 és P525 – teljesítik a legrosszabbul fogyasztás és kibocsátás terén. Vegyes használat mellett nagyjából 20 mpg-s (kb. 14 l/100 km) átlaggal lehet számolni, amihez társulhat akár 329 g/km-es CO₂-kibocsátás is. Érdekesség, hogy a még erősebb, de újabb fejlesztésű Defender OCTA valamivel kedvezőbb értékeket produkál: 21,4 mpg-s (kb. 13,2 l/100 km) fogyasztással és 298 g/km-es kibocsátással – ez persze még mindig bőven a magas kategória.

    A plug-in hibrid Defender előnye, hogy támogatja a gyorstöltést is. Ha sikerül olyan töltőállomást találni, amely akár 40 kW-tal is képes tölteni, akkor az akkumulátort körülbelül 30 perc alatt 80%-ra lehet feltölteni. Ez kétségtelenül kényelmes, viszont elég drága módja az „üzemanyag-utánpótlásnak”. Ezért a legtöbb tulajdonos inkább otthoni 7 kW-os fali töltővel éjszaka tölti fel az autót, kihasználva az olcsóbb éjszakai áramot. Ebben az esetben nagyjából két és fél órát vesz igénybe egy 80%-os töltés.

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Pokoli időjárás tart felénk: ez vár ránk a héten

    Next Post

    Döbbenet: Nem tudják eltemetni Schmuck Andort!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Kiderült Ő Stohl András feleségjelöltje!

    S

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum