Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Már nem lép színpadra ÁKOS!

Posted on 2025.07.31.

Megrendítő hír kering TTOKO-on! Ákos, Magyarország egyik legismertebb és legnépszerűbb előadója 2025-ben már nem fog több koncertet adni – döntése mögött személyes tragédia áll – jegyezték meg több TTOK-os beszámolóban! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

Ez is érdekelhet:

A Lexus NX modellje egy kicsit más megközelítést alkalmaz, mint a konkurens autógyártók, mivel nem kínál dízelmotoros változatot. Ez manapság már ritkaságnak számít, hiszen sok más gyártó még mindig számol a dízelmotoros opciókkal, különösen a közepes méretű SUV kategóriában. A Lexus ehelyett a hibrid technológiára teszi a hangsúlyt. Papíron az NX hibrid változatai igazán meggyőző fogyasztási adatokat mutatnak – legalábbis a legújabb WTLP-szabvány szerint mért vegyes használat alapján akár 7,1 literes (vagyis körülbelül 39,7 mpg) fogyasztás is elérhető az elsőkerék-meghajtású modell esetében.

A valóság azonban ennél árnyaltabb. Ha valaki rendszeresen hosszabb távokat tesz meg, különösen autópályán, és nem vezet kimondottan visszafogottan, akkor a Lexus NX hibrid hajtáslánca – amely egy fokozatmentes automata váltót (CVT-t) és egy 2,5 literes benzines motort kombinál – meglehetősen szomjas tud lenni. Ez azt jelenti, hogy az ígéretes fogyasztási értékek gyorsan a múlté lehetnek, főleg ha valaki a gyorsabb, lendületesebb vezetést részesíti előnyben. Az NX igazán csak városi környezetben, alacsonyabb sebességek mellett mutatja meg előnyeit, amikor a hibrid rendszer gyakrabban kapcsol át elektromos üzemmódra. Ebben az esetben már valóban érezhető a fogyasztáscsökkenés, és ilyenkor akár jobb lehet a dízel vetélytársaknál is.

A szén-dioxid kibocsátás szempontjából azonban az NX hibrid változatai nem tartoznak a legjobbak közé. Az új WTLP mérési módszertan szerint 161 és 175 gramm közötti CO₂-kibocsátást produkálnak, ami jóval magasabb, mint amit a konnektoros hibrid SUV modellek tudnak. Ez különösen a céges vásárlóknak lehet problémás, mert ilyen emissziós értékek mellett ugyanannyit kell fizetniük a céges autóhasználati adóban (Benefit-in-Kind), mint azoknak, akik egy hagyományos, nem hibrid benzin- vagy dízelautót vezetnek – akár a legmagasabb, 37 százalékos adósávban.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

Pages: 1 2 3

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme