Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, augusztus 10
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Meghalt a legendás magyar műsorvezető!

    BY admin2025.08.05.2025.08.06.
    VisszaKövetkező oldal

    Mély megrendüléssel értesültünk róla, hogy életének 81. évében elhunyt Keresztes Tibor, azaz Cintula – a hazai könnyűzene és ifjúsági kultúra megkerülhetetlen szereplője, a legendás hangulatfelelős, a magyar diszkókultúra egyik úttörője. Pályája során a televízióban is maradandót alkotott: ő volt a Magyar Televízió első könnyűzenei műsora, a Tapsifüles arca, de a ’80-as évek végén narrátorként közreműködött a Szerencsekerék adásaiban és a Miss Hungary választásban is.
    VIA FB

    Ez is érdekelhet:

    A gyorsulás szempontjából a plug-in hibrid modellek nyújtanak többet: a 178 lóerős változat 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg az erősebb, 222 lóerős verzió mindössze egy tizedmásodperccel gyorsabb, miközben 1 400 fonttal többe kerül. A 129 lóerős 1,2-es benzinmotor 9,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a 1,5-ös dízel pedig ennél körülbelül egy másodperccel lassabb.

    Árát tekintve a Peugeot 308 nem számít olcsónak, hiszen több mint 28 ezer fontról indul, és a csúcsfelszereltségű plug-in hibrid verziók ára 42 ezer font fölé is emelkedhet. Cserébe viszont gazdaságos üzemeltetést kínál: a benzinmotoros változatok átlagosan 43,3 mpg-t tudnak, de kisebb kerekekkel és kevesebb extrával akár 51,9 mpg is elérhető. A dízel modellek esetében 50,1–59,6 mpg az ígért érték, és a tesztjeink során 54,1 mpg-t mértünk. A CO₂-kibocsátás 123–148 g/km között alakul, ami nem kiemelkedő, így a céges autóként való használatnál 30–31 százalékos BiK-adóval kell számolni.

    Ezzel szemben a plug-in hibrid modellek körülbelül 40 kilométert képesek megtenni tisztán elektromos üzemmódban, miközben 23–25 g/km közötti CO₂-kibocsátással rendelkeznek, így a BiK-adójuk már csak 8 százaléktól indul. Fontos azonban figyelembe venni, hogy ezek jóval drágábbak a hagyományos változatoknál. A hosszú távú teszt során több mint 6 000 mérföldet tettünk meg egy Allure Premium felszereltségű PHEV modellel, de elektromos módban ritkán sikerült 20 mérföldnél többet megtenni, ugyanakkor az átlagfogyasztás meghaladta a 70 mpg-t.

    A biztosítási költségek a benzines és dízel modelleknél kedvezőbbek, hiszen legtöbbjük a 19-es kategóriába esik, míg a sportosabb GT modellek a 20-as vagy 21-es csoportba tartoznak. A plug-in hibrid modellek esetében a biztosítási besorolás magasabb: a 178 lóerős a 26-os, a 222 lóerős pedig 29-es vagy 30-as csoportban van, felszereltségtől függően.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Összetört a Schobert család!

    Next Post

    Élő adásban kapott agyvérzést a miniszter!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Ennyit adott a sors. Elbúcsúzott Pogány Judit

    S

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum