A 2025-ös nyár napjai akár 40 Celsius-fok fölé is forrósodhatnak. A brutális hő nemcsak embereket dönthet ágynak hőgutával és szívproblémákkal, hanem szétverheti a mezőgazdaságot is. Kiszáradt földek, vízhiány, megugró élelmiszerárak és munkanélküliség – mindez a következmények közt lesz.
A tudósok szerint egyvalamire végképp nem gondolt senki! EZ PEDIG:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 508 PSE egy nagy teljesítményű hibrid szedán, amely jól mutatja, milyen kihívásokkal jár az elektromos motorok, akkumulátorok és belső égésű motorok kombinálása. Bár a hibrid rendszer sokban hasonlít a korábbi 308 Hybrid R-hez, a 508 PSE-ben végrehajtott változtatások rávilágítanak arra, mennyire összetett feladat egy ilyen hajtáslánc megbízható és hatékony működésének biztosítása, különösen a hőkezelés, a súly és az energiamenedzsment terén.
Az autó orrában egy 1,6 literes turbós, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely a fő hajtóerőt biztosítja. Mindkét tengelyre jut egy-egy elektromos motor is: az első a benzinmotor és a nyolcfokozatú automata váltó között helyezkedik el, a hátsó pedig áttételen keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az elektromos motorok egyenként akár 110 lóerőt is képesek leadni, míg a belső égésű motor teljesítménye 197 lóerő – kevesebb, mint a korábbi 308 Hybrid R-ben, valószínűleg azért, hogy csökkentsék a hőtermelést és így védjék az elektromos rendszert.
A rendszer összteljesítménye 355 lóerő, amely kevesebb, mint az elméletileg összeadott érték, mivel az akkumulátor – amely 11,5 kWh-s, de ebből csak egy rész használható – egyszerre legfeljebb 158 lóerőnyi áramot tud biztosítani a motoroknak, és ez is csak Sport módban érhető el. A forgatónyomaték 520 Nm, már 500-as fordulattól, ami dinamikus gyorsulást tesz lehetővé. Bár ez előrelépés a 308 Hybrid R-hez képest – amelyben mindössze 3 kWh-s akkumulátor volt, és súlyos túlmelegedési problémákkal küzdött –, a 508 PSE így is inkább versenyképes, mintsem kiemelkedő teljesítményt nyújt a riválisaihoz képest.
A Peugeot Sport alapos munkát végzett a futómű hangolásán is: kiszélesítették a nyomtávot, új rugókat, lengéscsillapítókat és stabilizátorokat alkalmaztak, adaptív lengéscsillapítókat szereltek be, valamint Alcon első fékeket. Az elektromos szervokormányt is újrakalibrálták, 20 colos könnyűfém felnik és Michelin Pilot Sport 4S gumik teszik teljessé a sportos karaktert.
A modell elérhető szedánként és SW kombiként is. A tesztelt kombi 1875 kilogrammos tömegével nem számít különösen nehéznek a szegmensében, különösen, hogy például egy BMW M340i xDrive Touring – amelyben nincs hibrid rendszer – is mindössze 130 kilóval könnyebb. A tesztautó valós tömege teljes tankkal 1892 kg volt.
A Peugeot 508 PSE egy jól kiegyensúlyozott hibrid sportmodell, amely nem feltétlenül a nyers erő terén emelkedik ki, hanem inkább abban, hogy a hétköznapi használhatóságot, a valós hatótávolságot és a menetteljesítményt sikerül egy egységes csomagban kínálnia.