A társadalom és a gazdaság alapjai kerülhetnek veszélybe: az építőipar, a közlekedés, a turizmus is sorra szenvedheti el a hőség pusztítását. Csak gyors, összehangolt intézkedésekkel – vízvédelem, energiahatékonyság, klímatudatos felkészülés – kerülhetjük el a legsúlyosabb következményeket.
VIA Science as
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 508 PSE érkezése több mint fél évtizeddel azután történt, hogy a Peugeot, amely az 1980-as és 1990-es években az elérhető, nagy teljesítményű autók egyik nagy szereplője volt, utolsó hot hatchbackjét, a Peugeot 308 GTi-t bemutatta.
Milyen éles változást hozott a piac ezen az időszakon belül! Európa már jól elindult az „új autók nullára csökkentett szén-dioxid kibocsátású” elektromos jövőjének felé, és a szénalapú adók az erősebb emisszióval rendelkező teljesítményautókra az egekbe szöktek – különösen Franciaországban, a Peugeot fontos hazai piacán.
A Peugeot Sport Engineered modellek egy új, feltűnő logót kapnak – a három „Kryptonite” karmot, amely a kocsi orrára kerül, a Peugeot embléma fölé, valamint az oldalakra és a hátsó ajtóra is.
A fenti kontextust figyelembe véve a vállalatnak új módokat kellett találnia, hogy megőrizze pozícióját a valódi, vezetési élményt nyújtó autók piacán. És az elmúlt években – miközben néhány kulcsfontosságú versenytársa továbbra is kitartott a régi irányvonal mellett, elkerülve az elektromos autók elkerülhetetlen fejlődését, vagy egyszerűen arra jutottak, hogy a megfizethető, hibrid teljesítményautók nem lehetnek életképesek, vagy nem lehetnek igazán szórakoztatóak – a Peugeot bátran kísérletezett, újított, és hitet tett abban, hogy még mindig lehet szórakoztató autókat készíteni az új energiaforrásokkal.
Már 2015-ben, amikor a 308 GTi megjelent, a vállalat kifejlesztette a közel 500 lóerős Peugeot 308 Hybrid R prototípust, amely elég fejlett szintre jutott ahhoz, hogy az újságírók tesztelni tudják. Bár a piaci környezet ingadozása miatt a prototípusból nem lett sorozatgyártású modell, a Peugeot azóta bemutatta a Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered-t, amely a vállalat szerint a teljesítménytechnikai osztályának belépését jelenti az elektromos jövőbe.
A Peugeot 508 PSE az eddigi legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású autó, amit a cég készített, és az egyik legtechnikai kihívásokkal teli modellje. A 508 PSE egy négyhengeres benzinmotort kombinál egy-egy erőteljes villanymotorral mindkét tengelyen, és olyan nagy akkumulátorral rendelkezik, amely képes a motorok számára szükséges áramot biztosítani intenzív teljesítményleadás közben, valamint lehetővé teszi az autó elektromos üzemmódban való működését, mint adókedvezményes plug-in hibrid.
A 508 PSE érkezésével most már két plug-in hibrid változat is elérhető a Peugeot 508 családi szedán és kombi modelljeiben, de már csak egy dízelmotoros változat található, mivel a régi 2.0 literes HDI motor kikerült az Egyesült Királyság árlistájáról.
A PSE egyértelműen saját felszereltségi szintként lép be, a legfelső a hat elérhető szint közül, és bőséges felszereltséggel rendelkezik.