2025 őszén bírságot is kaphatsz ha EZ van az udvarodon

Az engedély nélküli kutak tulajdonosai a jövőben komoly bírságra számíthatnak: az alapbüntetés elérheti az építmény értékének 80 százalékát, míg jogtalan vízhasználatért akár egymillió forintot is kiszabhatnak. Az új szabályozás célja kettős: egyrészt az illegális vízkivételek visszaszorítása, másrészt az öntözési gyakorlat átláthatóbbá tétele, amely összhangban van az uniós fenntarthatósági követelményekkel. Miért vált szükségessé a szigorítás?

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az i20 1.2 literes szívómotoros változata csak ötsebességes kézi váltót kapott, de városi használatra ez is bőven elegendő. Alacsony tempónál viszonylag halk, és a hangszigetelés is megfelelő ahhoz, hogy rövidebb távokon ne legyen zavaró. Ha azonban hosszabb utakra indulnál, főleg nagyobb sebességgel, már érződik, hogy ez a motor inkább a belvárosban érzi otthon magát.

A 1.0 literes turbómotoros (1.0T) modellek már hatfokozatú váltót kapnak, ami jobban kihasználható teljesítményt és gazdaságosabb utazást tesz lehetővé. Maga a váltókar masszív érzetet kelt, és a kapcsolások is simák és pontosak, így a vezetési élmény összességében kellemesebb ebben a kivitelben.

A háromajtós Hyundai i20 Coupé külső megjelenése jelentősen feldobja az alapötajtós változat visszafogottabb karakterét, miközben az autó orr-része egészen a „A” oszlopig gyakorlatilag megegyezik az ötajtós testvérével. Ez azt jelenti, hogy ugyanazokat a szögletes fényszórókat, a karcsú felső hűtőrácsot, valamint a nagy méretű, mélyre húzott légbeömlőt kapja meg, ami dinamikus első benyomást kelt. A nappali menetfényeket is modern, világos fényű LED-ek szolgáltatják, ami nemcsak látványos, hanem funkcionálisan is javítja a biztonságot.

A karosszéria további részein viszont már érezhető a Coupé saját karaktere. A szélvédő laposabb dőlésszögben áll, ami sportosabb arányokat kölcsönöz a frontrész és a tetővonal kapcsolatának. A tetőív lankásan süllyed hátrafelé, ahol egy magasan elhelyezett, sportos far zárja le az autó sziluettjét. Az i20 Coupé 80 mm-rel alacsonyabb az ötajtós modellnél, ez a mérsékelt ültetés vizuálisan is erőteljesebb, letisztultabb benyomást kelt.

Az oldalsó ajtók hosszabbak, a szélvédők kisebbek, a hátsó kerékjáratok pedig enyhén domborodnak, amitől az egész forma erőteljesebb, izmosabb hatású. Ezek a részletek adják meg a kupé jellegű megjelenés lényegét, még akkor is, ha alapvetően csak formailag „kupé” az autó, nem műszakilag.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük