Fontos, hogy a következő dolgokat ne csináld! Égetés: Soha ne akard eltávolítani a kullancsot égetéssel. Ez a fertőzés lehetőségét növelheti és ráadásul még meg is égetheted magad vagy a kedvencedet.
Bekenés: Léteznek olyan tippek, amelyek azt javasolják, hogy kend le a kullancsot lakkal vagy olajjal. Az a fontos, hogy a lehető leghamarabb megszabadulj tőle, így nem várhatod meg azt, amíg magától ledobódik.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Tapasztalataink szerint a fronthajtású, hibrid Terramar nem igazán izgalmas élmény egy kanyargós országúton. Ilyenkor kissé alulkormányzott, és hiányzik belőle az az élénk, közvetlen kormányreakció, amit például az alacsonyabb építésű Leonban vagy a Formentorban még megtalálunk. Azok számára, akik egy tágasabb, luxusosabb alternatívát keresnek a hagyományos forró ferdehátú (hot hatch) autók helyett, a hibrid Terramar nem fog különösebb izgalmakat tartogatni.
Ezzel szemben a tisztán benzines, összkerékhajtású 4Drive Terramar, különösen ebben az erősebb változatban és a Cupra által hangolt adaptív futóművel (DCC – Dynamic Chassis Control), már egészen más karaktert mutat. Minden Terramar kormányzása kellemesen súlyozott és viszonylag gyors (a kategóriában legalábbis mindenképp), de a mi tesztautónk igazán pontosan és élvezetesen kanyarodott. A kanyar közepén szépen beállt egyensúlyba, majd erőteljesen és stabilan gyorsított ki, miközben megbízhatóan tartotta az ívet, amit előzőleg kijelöltünk. Az összkerékhajtás hátulja is csak annyira dolgozik, amennyire kell: nem zavar be, de amikor szükség van rá – például gázadáskor –, akkor jól érezhetően segít. Ha gázelvétellel fordulunk be, akkor ugyan nem fog úgy megindulni a hátulja, mint egy igazi sportos hot hatch esetében, de mégis érezhető némi hajlandóság az ilyen jellegű mozgásra, ami játékosabbá, élvezetesebbé teszi a vezetést. A hátsó tengely ugyan nem produkál látványos túlkormányzottságot, hiszen a híres Cupra nyomatékosztó rendszer (torque splitter) ebben a modellben nem érhető el, de az autó még így is meggyőző és élvezetes.
Összefoglalva tehát, a Terramar ebben a tisztán benzines, összkerékhajtású, erős motorral szerelt változatban egy egészen más élményt nyújt, mint a hibrid. Bár nem tökéletesen sportautós, de sokkal közelebb van ahhoz, mint az ember elsőre gondolná, és ha valaki a Cupra stílusát, erejét és praktikumát egy csomagban keresi, akkor ez a verzió sokkal inkább méltó rá, mint a kevésbé izgalmas hibrid testvére.