A lakosság felkészítése nemcsak egy esetleges h/ború esetén lehet létfontosságú, hanem bármilyen természeti vagy civilizációs katasztrófa esetében is. Éppen ezért érdemes megvizsgálni, hogy más országok milyen ajánlásokat fogalmaznak meg a lakosság számára, és hogyan viszonyul ehhez Magyarország gyakorlata.
A magyar Katasztrófavédelem ajánlásai:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy új autó iránti legalább átmeneti érdeklődés felkeltésének könnyű módja, ha azt a gyártó történelmének legfontosabb modelljeként jellemzed.
A probléma azonban az, hogy ha olyan csekket írsz, amit az autó nem tud fedezni, hamarosan csalódott és unatkozó ügyfelekkel találhatod magad.
Itt nincs ilyen gond. A Ghibli olyan a Maserati számára, mint a DB7 Aston Martin számára vagy az Elise a Lotus számára. Ennek az autónak kell elvinni a céget a kisebbségi érdeklődés sötét mocsarából a mainstream tisztelethez.
A küldetést segíteni fogja az új Maserati Quattroporte és még inkább a Maserati Levante SUV, de egyelőre a Ghiblinek kell megváltoztatnia a dolgokat. És valóban változást hoz. 2012-ben a Maserati 6000 autót adott el – ez az 2008-as legjobb év 9000 autójához képest. 2013-ban ez a szám már 22 500 autó volt, és 2014-re 36 448-ra nőtt. Ezen számok 2015-ben platóztak, mivel a régóta várt Levante SUV késlekedett, de a Maserati biztos volt benne, hogy 2016-ra elérik az 50 000-es célt.
Azok, akik gúnyosan kortyoltak a kávéjukba, amikor a Maserati kijelentette, hogy 75 000 egységet kívánnak értékesíteni 2018-ra, most valószínűleg alábecsülték a vásárlók vágyát, hogy tridenttel a motorháztetőjükön autózhassanak.
A Ghibli több mint 49 000 fonttól elérhető, és dízelmotorral is kapható, figyelmet vonzva, mint eddig egyetlen Maserati sem, bár ez nem az első alkalom, hogy a név szerepel a márka kínálatában. Valójában 1966 óta három különböző Ghibli készült.
Az első maradt a legnagyobb tiszteletnek örvendő, és azt tervezték, hogy versenyezzen a Lamborghini Miura és a Ferrari 365 GTB/4 Daytona modellekkel. Először egy 4,7 literes, majd egy 4,9 literes V8-as motor hajtotta, és a Maserati egyik legnagyobb autója maradt.
A második Ghibli a nem túl kedvelt Biturbo platformra épült. 1992-től gyártották, és 2,0 illetve 2,6 literes V6-os turbómotorokkal volt elérhető. A kisebb motor több teljesítményt adott (306 lóerőt a 284 lóerővel szemben) és teljesen megváltoztatta az autót, de nem volt elérhető itt.
A legújabb Ghibli három különböző modellben kapható. A standard változat egy 345 lóerős 3,0 literes V6-os turbó benzinmotorral. A még erősebb Ghibli S egy erősebb turbó V6-ot kínál, amely 404 lóerőt produkál. Alternatívaként, akik gazdaságosabb vezetést keresnek, a Ghibli Diesel 271 lóerős turbómotorral, 3,0 literes dízelmotorral érhető el.