72 órás vészhelyzeti túlélőcsomagot vezetnek be!

A magyar Katasztrófavédelem részletes útmutatókat nyújt vészhelyzetek – például földrengések vagy árvizek – esetén követendő eljárásokról, valamint a visszatelepítési és f*rtőtlenítési folyamatokról. Emellett saját túlélőcsomag-ajánlást is megfogalmaztak, amely bizonyos pontokon eltér a brüsszeli ajánlásoktól. Például nem említik a tűzgyújtáshoz szükséges eszközöket, az akkumulátorokat vagy a világításhoz használt lámpát, viszont a javasolt élelmiszermennyiség nagyobb, mint más országok – például Finnország – ajánlásaiban.
Az egyes országok eltérő megközelítései azt mutatják, hogy a túlélőcsomag tartalmát nagyban befolyásolják az adott helyi viszonyok és az ország biztonsági stratégiája. Ennek ellenére az alapvető felkészültség mindenhol kulcsfontosságú lehet, akár egy természeti katasztrófáról, akár más válsághelyzetről van szó.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

A Ghibli bizonyára megjelenésében is hozza a várt formát. A Maserati szeretné, ha úgy gondolnánk rá, mint egy négyajtós kupé, hasonlóan a Mercedes-Benz CLS-hez és az Audi A7-hez, mivel így mind egy vonzóbb imázst, mind pedig magasabb árcédulát követelhet magának.
Valójában csak úgy néz ki, de ennek ellenére a Ghibli valószínűleg több mint képes lesz arra, hogy elcsábítson vásárlókat a hagyományos autóktól, mint egy alacsonyan fekvő olasz exotikum, amely betör a „magától ülős” szedánok tengerébe.
A Ghibli elrendezése mindenképpen megfelel a modern luxus szedánok ideáljának. A Ghibli a Maserati Quattroporte platformjának egy lerövidített változatán alapul, amely 173 mm-rel rövidebb a tengelytávban és 290 mm-rel összességében. A két benzinmotoros modell esetében a teljesítmény vagy 345 lóerő, vagy 404 lóerő a Ferrari által épített 3.0 literes, twin-turbo V6-os motorról.

Azonban Európában és az Egyesült Királyságban minden figyelem a dízelmodellre összpontosul, nemcsak azért, mert ez lesz a legnépszerűbb modell, hanem mert… nos, dízel. Egy dízel Maserati nem olyan, mint egy festett Picasso? Majd meglátjuk.
Addig is érdemes egy pillanatra elgondolkodni a „új” dízelmotor származásán. Azt mondják, hogy a Maserati fejlesztette ki, a Ferrari motorfelelőse, Paulo Martinelli felügyelete alatt, mégis ugyanazon 3,0 literes V6-os alapjaira épül, amelyet a Jeep Grand Cherokee is használ, még ha azt a VM Motori is gyártja.
És miközben senki sem hozza kapcsolatba a Maseratinál, nem tudjuk nem észrevenni, hogy nemcsak a 2987 cm³-es térfogata megegyezik a Mercedes jelenlegi 3.0 literes V6-os dízeljével, hanem az őrlési és ütememelkedési arányok is azonosak.
Ez a Mercedes, amely a Daimler tulajdonában van, és amely egykor a Chrysleré volt, amely még mindig a Jeep tulajdonosa, mindkettő most a Fiat tulajdonában van, amely szintén a Maseratié. Az ipari multikulturális együttműködés csúcsformája. Ironikus módon, mindez áthalad a nyolcfokozatú ZF automata váltón, amelyet szinte minden jelentős szereplő alkalmaz ebben a szegmensben, kivéve a Mercedes-t.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük