Hazatérésük után a szülők észrevették, hogy a kisfiú pulzusa aggasztóan magas. Orvosuk azonban a készülékre fogta az értékeket, hibás mérésre hivatkozva. A szülők kérdése megválaszolatlan maradt: miért küldték haza a gyermeküket, ha a tünetek alapján még baj lehetett? Két nappal később már újra orvosi segítséget kértek: a kisbaba lázas lett, hasmenéssel és hányással küzdött. Közel 40 fokos láza volt, de az ügyeleten az orvos még így sem tartotta indokoltnak a kórházi felvételt, inkább otthoni lázcsillapítást javasolt.
MEGTÖRTÉNT A VIZSGÁLAT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha valaha is volt egy SUV, amelyből kiváló teljesítményautó válhat, akkor az a Jaguar F-Pace. Ne felejtsük el, hogy ez az autó ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Jaguar XF szedán. Ráadásul az alapmodell már önmagában is az egyik legszebb a kategóriájában, így nem meglepő, hogy az SVR-változat is különösen tetszetős formát öltött.
Érdekes azonban megfigyelni, hogy ez a legújabb SVR-jelzésű modell – amely a harmadik a Jaguar Land Rover házon belüli tuningrészlegétől – nem hirdeti olyan hangosan a teljesítményét, mint néhány riválisa. A nagyobb, 21 colos könnyűfém felnik (tesztautónkon opcionális 22 colosak), a négy kipufogóvégű aktív kipufogórendszer, valamint néhány visszafogott aerodinamikai és hűtéshez kapcsolódó karosszéria-módosítás mellett az F-Pace SVR nem tér el drámaian az alapmodelltől. A harsány Mercedes-AMG GLC 63 vagy akár a Stelvio Quadrifoglio mellett a Jaguar szinte visszafogottnak is nevezhető. Kifejezetten jó megjelenésű és kellően határozott, igen, de messze nem olyan extravagáns, mint az említett versenytársak.
Az opcionális 22 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák (£840) az első tengelyen 2,4 kg-ot, a hátsón 1,7 kg-ot spórolnak meg a standard 21-esekhez képest. Ez csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel az agilitást és az irányíthatóságot.
Richard Lane – Helyettes tesztvezető szerkesztő
Ami viszont egyáltalán nem visszafogott, az az F-Pace SVR motorja. Ugyanaz az 5,0 literes, kompresszoros V8-as dolgozik benne, mint a Range Rover Sport SVR-ben és a Jaguar F-Type SVR-ben – igaz, egy kicsit más hangolással. Míg ezek az autók 567 lóerőt és 516 lb-ft nyomatékot tudnak, az F-Pace SVR „csak” 542 lóerőt ad le 6000 és 6500 fordulat/perc között, míg a 502 lb-ft nyomaték 2500 és 5500 fordulat/perc között áll rendelkezésre. A teljesítmény mind a négy kerékre jut el egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül.
Bár az F-Pace SVR teljesítménye felülmúlja a Stelvio Quadrifoglio és a korábban tesztelt GLC 63 S Coupé (mindkettő 503 lóerős) adatait, a Jaguar 2070 kg-os tömege jelentősen meghaladja a két riválisét. Néhány szekcióval később kiderül majd, milyen hatással van ez a többletsúly az autó gyorsulására.
Az első és hátsó rugókat 30, illetve 10 százalékkal merevítették a jobb karosszériamozgás-szabályozás érdekében, míg az új, elektronikusan vezérelt aktív differenciálzár és a fék alapú nyomatékelosztás segít maximalizálni a kanyarodási tapadást. A nagyobb fékek gondoskodnak a megfelelő lassításról, míg az SVR-specifikus szoftver szabályozza az adaptív felfüggesztést, az elektromos szervókormányzást és a Dynamic üzemmódot.
A részidős, hátsó tengelyre kihegyezett összkerékhajtás akár a motor nyomatékának 90 százalékát is képes az első tengelyre küldeni alacsony tapadású körülmények között, míg az adaptív lengéscsillapítók gondoskodnak a mindennapi kényelemről.