Érkezik a Nyári rendkívüli nyugdíjemelés visszamenőleg!

A jelenlegi rendszerben az inflációt követő nyugdíjemelést csak utólagosan hajtják végre, vagyis a nyugdíjasok hónapokig „hiteleznek” az államnak, míg meg nem kapják az emelést. Ezért is merült fel az az ötlet, hogy Magyarországon is bevezessék az Olaszországban már alkalmazott havi nyugdíjkorrekciót, amely folyamatosan igazodna a gazdasági helyzethez.
Juhász László, a Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsának alapító tagja kiemelte, hogy az idősek jelentős része komoly szegénységben él.
200 ezer nyugdíjas havi ellátása nem éri el a 100 ezer forintot, félmillió szépkorú a megélhetési minimum alatt él, kevesebb mint 140 ezer forintból kell kijönnie.
EZÉRT PONTOSAN EZ VÁRHATÓ:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Lexus ES legnagyobb teljesítményű változata a világpiacon egy 302 lóerős 3,5 literes V6-os motort használ, de az Egyesült Királyságban az új modell csak az ES 300h változatban lesz elérhető, amely a Lexus negyedik generációs Hybrid Drive rendszerével rendelkezik. Ez egy új, 2,5 literes négyhengeres Atkinson-ciklusú DOHC motorból áll – amely a világ legenergiahatékonyabb sorozatgyártású egysége, 41%-os hatékonysággal –, és egy gazdaságosan csomagolt hibrid transzaxális sebességváltóval van párosítva.
Ez utóbbiban egy e-CVT, egy kisebb indítómotor és egy 118 lóerős elsődleges elektromos hajtómotor található, amelyet egy 245V-os nikkel-fémhidrid akkumulátor táplál, amely korábban a csomagtartóban volt, de most a hátsó ülés alatt helyezkedik el. Mindezek együtt 215 lóerős összteljesítményt biztosítanak, és a WLTP szabvány szerinti gazdaságosság 53,6 mpg.

A Lexus azt állítja, hogy az ES most lineárisabb gyorsítást kínál, mivel az új hibridrendszer motorfordulatszámot és útsebességet összhangba hozza. Az előző hibrid hajtásrendszerekben tapasztalható „gumi szalag” hatást sikerült megszüntetniük, és a vezető paddle-shift váltókarokkal válthat a hat sebesség közül, így nagyobb élményt kínálva a vezetéshez.
A karosszéria az új Global Architecture-K platformra épül, amelyet a Camry is használ, de az összeépítésében különbségek vannak. A platformnak köszönhetően a karosszéria merevsége jelentősen nőtt, a Lexus szerint ugyanolyan szintre emelkedett, mint a Lexus LC kupé. A felfüggesztés elöl MacPherson rudakból, hátul pedig új multi-link rendszerből áll, a stabilitás javítása érdekében megnövelték a keresztcamber szöget és a trail-t. Ezen kívül egy új swing-valve lengéscsillapító rendszer biztosítja a páratlan kényelmet még az alacsony hatású úthibákon is (bár ezt nem szerelték fel az F Sport modellekre).
Az ES méretei is növekedtek, 65 mm-rel hosszabb, 45 mm-rel szélesebb és 5 mm-rel alacsonyabb lett, mint elődje. E változások ellenére a tengelytávja még mindig csaknem 70 mm-rel rövidebb, mint a Mercedes E-osztályé, de a komfort és kezelhetőség terén tapasztalt általános javulások mindenképpen észlelhetők.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük