A konklávé során titkos szavazással választanak új egyházfőt. A Sixtus-kápolna kéményéből felszálló fehér füst jelzi majd: megvan a döntés. A tét nagy – nemcsak vallási, hanem geopolitikai is.
A magyar bíboros, Érdő Péter, a teológiai tisztaság és a hagyományos katolikus tanítás egyik legfontosabb képviselője. Volt az európai püspöki tanács vezetője, kiváló kánonjogász, és régóta a vatikáni konzervatív körök meghatározó alakja.
Érdő Péter esélye óriási, mutatjuk miért:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez a frissített modell valójában meglehetősen sok változást hozott – ha közelebbről megnézzük, és a megfelelő felszereltséget választjuk.
Külsőre a legnagyobb változás az autó elején történt. A jelenlegi generációs 208 volt az egyik első Peugeot, amely megkapta a márkára jellemző három „karmolásos” fénydizájnt, amely mostanra számos modellnél visszaköszön, ám ebben a frissítésben ezt kissé visszafogták: a LED-ek lejjebb kerültek, a fényszóróból az lökhárítóba.
Nagyon tetszett a ráncfelvarrás előtti GT változat fénydizájnja, a kerek fő fényszóróval, karakteres karmolásokkal és „agyarakkal”. Kár, hogy ezt a facelift során visszafogták – bár az alsóbb felszereltségi szintek legalább nem néznek ki olyan „olcsónak”.
Több új könnyűfém keréktárcsa-dizájn is megjelent, és az elektromos változatnál (ahol a hűtőrács csak díszítőelem) maga a hűtőrács is új kialakítást kapott, a karosszéria színével harmonizáló elemekkel.
Összességében egy csinos és arányos járműről van szó – talán a legjobb kisautó, amit a francia gyártó az utóbbi években készített.
Az e-208 alapját képező CMP (Compact Modular Platform) platformot kifejezetten úgy tervezték, hogy befogadhassa az elektromos motort és a jelentős méretű akkumulátort, mindezt jelentős újratervezés nélkül.
Az autó lítiumion-akkumulátorcsomagja a padló alatt kapott helyet, lényegében egy „H” alakban elrendezve. Kétféle verzióban elérhető: 50 kWh (ebből 47 kWh használható) és 54 kWh (ebből 50,8 kWh használható). Ez nem tűnik nagy különbségnek, de a fejlettebb változat valódi előnye a motor–akkumulátor páros hatékonyságában rejlik.
Az 50 kWh-s verzió a régebbi rendszerrel érkezik, 134 lóerős motorral és 225 mérföldes WLTP-hatótávval. A 154 lóerős motorral szerelt 54 kWh-s modell viszont a WLTP szerint már 248 mérföldet tud. Ami bosszantó, hogy a fejlettebb hajtásláncot csak a csúcsváltozat, a GT kapja meg – legalább hőszivattyú alapáron jár hozzá.
Az akkumulátor nagyjából 300 kg-mal növeli meg az autó tömegét a hagyományos benzinmotoros 208-hoz képest, de igyekeztek ezt a plusz tömeget a lehető legalacsonyabban és a tengelytávon belül elhelyezni.
Egy ügyes megoldás, hogy a hőszivattyús fűtés és klímarendszer alapfelszereltség – ez télen jelentős hatékonyságjavulást hozhat. A Peugeot az elmúlt években prémium irányba mozdult, és nemcsak a kivitel, hanem a dizájn tekintetében is kihívást jelent a jól bejáratott prémium márkák számára. A 208 esetében utóbbiban biztosan sikerrel járt – a letisztult műszerfal különösen kiemelkedő.
Az autó a jól ismert i-Cockpit elrendezés legújabb változatát kapta meg, amelynél a műszeregység a kis átmérőjű kormány fölött helyezkedik el. Az ezen a platformon épülő autók esetében általános probléma a korlátozott első lábtér, ami magasabb vezetőknek kényelmetlen lehet – ezt tovább súlyosbítja, hogy az i-Cockpit kialakítása miatt a kormányt nagyon alacsonyra kell állítani. Mint sok más Peugeot esetében, itt is érdemes beleülni a vásárlás előtt, mert van, akinek tökéletesen kézre áll, másokat viszont elriaszt.