Luis Antonio Tagle a haladó szárny jelöltje, Ferenc szellemi örököse. Pietro Parolin diplomatikus, kiegyensúlyozott figura, míg Peter Turkson az afrikai kontinens hangja. Mindannyian a reformok folytatását jelentenék.
Érdő viszont más: a múlt értékeit helyezi előtérbe. Az ő megválasztása erős jelzés lenne: az egyház nem az idők szavát követi, hanem visszatér a gyökerekhez. A kérdés: a bíborosok készen állnak-e erre az irányváltásra?
VIA Blikk/ ItalyNW
Ez is érdekelhet:
Aki az elmúlt években járt Európában, biztosan látta már a Peugeot 208-ast – gyakorlatilag mindenütt ott van. Valójában ez volt Európa legnagyobb darabszámban eladott autója tavaly, így az új Peugeot e-208-ra óriási elvárások nehezednek.
Az elektromos autók az elmúlt évtizedben már több piaci szegmensben is elterjedtek, de a szigorodó szabályozások és a technológia gyorsan csökkenő költségei azt jelentik, hogy az elektromos hajtáslánc már nem csak a nagy, gyors és drága modellek kiváltsága.
A Corsa Electric közeli rokona, az e-208 most olyan modellekkel száll szembe, mint a BYD Dolphin és az MG 4. Az e-208 gyors töltést, viszonylag igényes belső teret, valamint hatótávot és használhatóságot kínál – épp eleget ahhoz, hogy meggyőzze azokat a vásárlókat, akik eddig szkeptikusak voltak az elektromos autókkal szemben. De vajon elég jó ahhoz, hogy a legjobb kis elektromos autók közé soroljuk?
Amikor 2020-ban először teszteltük az eredeti e-208-at, egy középkategóriás Allure felszereltségű modellt kaptunk kisebb kerekekkel és hagyományos felfüggesztéssel. Meglepően kényelmesnek találtuk. Igaz, volt benne egy kis oldaldőlés, de jól kontrollált maradt, és élénk tempóval vezetve egyfajta könnyedséggel mozgott, ami a tíz évvel ezelőtti francia ferdehátúakat idézte. Ugyanakkor a 195 mm-es gumik nem igazán tudták meggyőzően irányba állítani az 1500 kg-os kasztnit.
A 2024-es tesztautónk viszont GT Line felszereltségű volt, nagyobb akkumulátorral – és teljesen más élményt nyújtott. A kemény felfüggesztés épphogy elbírta az úthibákat, de az autó merevnek és kényelmetlennek érződött városban és rossz minőségű utakon. Nemcsak érezni lehetett a kátyúkat és huplikat – hallani is lehetett, ahogy a kerekek „koppantak” áthaladáskor.
Pozitívum, hogy 205 mm-es Michelin Primacy 4 gumikat kapott, amik szépen tartották az ívet kanyarokban, és igazi kitartást, stabilitást adtak a kanyarvételhez.