Miközben hétfőn még nyugodt felhők úszkáltak az égen, a meteorológiai modellek már keddi zűrzavart jósolnak. Egy instabil, nedvességgel teli légtömeg közelít, amely felébreszti az időjárási rendszert – és beindul a zivatarcirkusz. Egyre több helyen pattannak ki rövid, de annál intenzívebb viharcellák, mintha az ég hirtelen meggondolta volna magát.
A villámokkal, viharos széllökésekkel, felhőszakadásokkal és jégesővel járó zivatarok leginkább a Dunántúlt és az északi vidékeket sújthatják. Egy-egy cella akár percek alatt kialakulhat, és villámgyorsan lecsaphat – váratlanul, figyelmeztetés nélkül.
ÉS EZ MÉG NEM MINDEN!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az új Lexus RX modell célja, hogy újradefiniálja, mennyi vezetési élményt tud nyújtani egy benzines-elektromos hibrid autó, de ehhez hátrányból indul, mivel a választott alapmodell – egy 4,9 méter hosszú, öt üléses, teljes méretű SUV – nem éppen az a típus, amely hirtelen új és határozott kijelentést tenne az autóiparban. Az RX azonban legalább olyan autó, amelyet a Lexus bőségesen árul, nem pedig egy olyan modell, amelyet kifejezetten a friss és határozott kijelentés érdekében fejlesztettek.
Akárcsak a Lexus NX, illetve a Toyota RAV4 és Highlander esetében, az RX is a Toyota TNGA-K platformjára épül – bár egy különösen hosszú tengelytávval és erősen megerősített szerkezettel. Ez a változtatás 60 mm-rel megnövelte a tengelytávot és a kabintérfogatot anélkül, hogy az autó összhosszában változás történt volna. Az új RX alacsonyabb és szélesebb is, mint a negyedik generációs változat, alacsonyabb tető- és övvonallal, alacsonyabb vezetői ülésmagassággal és alacsonyabb súlyponttal. Az új modellek körülbelül 90 kg-mal könnyebbek, mint azokat, amelyeket közvetlenül helyettesítenek, köszönhetően a könnyűsúlyú anyagok használatának, mint például az alumínium a motorháztetőn és az első sárvédőkön.
A korábbi RX „orsó” hűtőmaszkja helyett most egy magasabb, kiemelkedő orr és egy nagy, de kevésbé éles szélű trapéz alakú hűtőrács található elöl, ami már sokkal jobban illeszkedik az autó megjelenéséhez.
A külső dizájn az RX-en most már jobban összhangban van a Lexus híres „orsó” motívumával. Ahelyett, hogy a szembetűnő, dupla kúp alakú hűtőrács úgy tűnne, mintha hozzá lenne illesztve az autó elejéhez, most az orsó formája bele van integrálva a karosszériába. Az autó többi része azonban szinte teljesen ugyanúgy néz ki, mint a korábbi modell.
Az RX 500h motorháza alatt egy keresztben elhelyezett, 2,4 literes turbós négyhengeres benzinmotor található, amely csúcsfordulaton 268 lóerőt ad le. Ehhez csatlakozik egy 86 lóerős elektromos motor/generátor elöl, valamint egy második, 102 lóerős hajtómotor (ami jóval erősebb, mint a 350h vagy 450h+ modellekben található) a hátsó kerekeknél.
Az elektromos motorok energiáját egy új, alacsony ellenállású nikkel-fém-hidrid akkumulátor biztosítja, amelyet a hátsó ülések alá helyeztek, és amely gyors töltésre és kisütésre van tervezve. Így az RX 500h rendszerösszteljesítménye 366 lóerő és 406 lb-ft (kb. 550 Nm), ami nem olyan szám, amely tömegesen vonzaná a Porsche Cayenne vagy Range Rover Sport tulajdonosokat, de valószínűleg felkelti az érdeklődésüket.
A RX tengelyei – elöl MacPherson felfüggesztés és hátul többkapcsolatos rendszer – úgy lettek tervezve, hogy javítsák a kormányzás érzését és a kerekek oldalirányú helyzetét. A felfüggesztés állandó magasságú acélrugókkal történik, és az RX F Sport modelleken, amely az egyetlen modell, amelyben az RX 500h elérhető, Lexus adaptív változó felfüggesztés-damperekkel szerelték fel.
A négykerékkormányzás is alapfelszereltség az RX 500h modellhez, és a hátsó tengely ellentétes kormányzási szöge most már akár 4 fokra is megnövelhető. A fékrendszer elektronikus „drótnélküli” rendszerrel működik, megnövelt féktárcsákkal és féknyergekkel.