Húsvét után jön az égi felfordulás! Lecsap az természet!

A meleg, száraz légtömegek lassan háttérbe szorulnak. A keddi töréspont után jön a folytatás: csapadékos, szeszélyes hét elé nézünk. Kedden még elérhetjük a 25 fokot, de pénteken hidegfront érkezik, és ezzel együtt visszazuhan a hőmérséklet.
A hétvége már őszi hangulatot hozhat: az átlagosnál több fokkal hűvösebb idő várható, a szél egyre gyakrabban borzolja a tájat, az eső pedig rendszeres vendéggé válik.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat figyelmeztet: az instabil időjárás legalább a hét végéig velünk marad. A csapadék mennyisége főként északon és nyugaton nőhet meg jelentősen, így aki utazást tervez, ne feledkezzen meg az előrejelzések figyeléséről.

VIA MET

Ez is érdekelhet:

Lexus mindig is túllépett az európai luxusautó-osztály normáin, hogy egy bizonyos fajta anyaghasználati gazdagságot, tapintási élményt és súlyos, prémium érzést érjen el. Az új RX modell is egyértelmű bizonyíték arra, hogy a márka továbbra is ezt a célt tűzte ki, és látszólag sikerrel – hiszen az autó belső terének elemei masszívak, és úgy tűnik, drágán és precízen van összeállítva.
A márka legújabb belső elrendezési filozófiája, amelyet „Tazuna”-nak hívnak, azt a célt tűzte ki, hogy minden vezérlőt könnyen elérhetővé tegyen a vezető számára, hogy azok minél tovább tartsák a kezüket a kormányon, és a szemüket az úton. Ez egy dicséretes szándék, és részben megvalósul, de nem minden szempontból.
A Lexus kis e-Latch ajtókilincsei jól helyezkednek el, és jól is működnek. Az elektronikus zár feloldása egy gombnyomással történik, ha nincs akadály, és húzásra történik a mechanikai feloldás.

A kormánykeréken található „touch tracer” vezérlőpadok, amelyeket az NX modelleknél is dicsértünk, különösen jól működnek. Összehangolva a fejre vetített kijelzővel, könnyen vezérelhetjük a tempomatot és az audió rendszert anélkül, hogy elvinnénk a tekintetünket az útról.
De kár, hogy ugyanazt a logikát nem alkalmazták a RX új, 14 colos érintőképernyős infotainment rendszerének vezérlésére, hiszen ennek nincs külön mutató vezérlője. Minden műveletet, beleértve a nyomogatást és a húzogatást is, karhossznyi távolságból kell végezni.
Az infotainment rendszeren kívül egyértelmű figyelmet érezhetünk a RX belső terében, az esztétikus anyagválasztásoktól kezdve egészen a prémium középső könyöktámasz fedél okos dupla-hinges megoldásáig, mely két oldalra is nyitható. Igazán olcsó, gyenge minőségű anyaggal nem nagyon lehet találkozni.
Míg az ajtón belüli tér nem éri el a legnagyobb luxus SUV-ok tágasságát, a 600 literes csomagtér az autó tetejéig és a hátsó sor bőséges helye miatt a RX praktikumát nehéz lenne komolyan kritizálni. Ha persze 7 személyes változatra van szükséged, az már más kérdés.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük